bokhandlarn

I’ve got a bruise the size of Texas. And seven new books.

2 kommentarer

Jag fick det underbaraste uppdraget att ta bilen till Läkarmissionen och lämna fem överfyllda kartonger. Skivor, böcker, kläder, leksaker, you name it. Ställde bilen i en parkeringsruta. Tog ut alla kartonger. Tog den tyngsta mot inlämningen.

”Inlämningen har flyttats till bakom huset”

Insert pathetic cry here:____________________

Så en timme senare var jag färdig. Skadad med illamående och värme som väller upp innifrån. Trodde jag skulle falla ihop. Tillslut gick jag in till cafeét och beställde lite vatten och en fralla. Det hjälpte. Och idag ser min arm ut såhär:

But enough about that. Gjorde sju fynd som jag vill prata om:

Sockerbomben i Din Hjärna av Bitten Jonsson och Pia Nordström

Hej jag heter Emilie och är sockerberoende (Heeej Emilie). Jag smygäter när jag är ensam, kan inte sluta proppa i mig bland folk, jag gråter inombords och mina hårt ihoptjänade pengar går till socker.

Hade flera gånger tänkt köpa denna på jobbet (kostar 200+) men såg då denna för fem kronor. Jag vet att böcker inte alltid kan rädda en från ens problem, men det är värt ett försök, för jag njuter inte av socker, min kropp kräver det på ett onaturligt sätt som hindrar mig från att leva.

I’d like to officially kill the sugar bomb in da brain.

                    No och jag av Delphind De Vigan

Jag har faschinerats av förlaget [Sekwa] ett tag nu, har inte läst     någon bok men vill läsa ALLA. Plus att jag har läst Sarahs Nyckel som gavs ut av Bazar (tror jag det var) och en annan bok av henne (Tatiana Di Rosnay or something, märks att jag ligger i sängen och skriver det här) har getts ut av [Sekwa] så man kan säga att jag indirekt läst en bok av [Sekwa]. Långsökt och bra. Men den första [Sekwa] boken för mig lär bli ”igelkottens Elegans”

[Sekwa] count: 4 (I can do better next time)

Pojken som kallades Det av Dave Pelzer

Vem har inte hört talats om denna? Dock har jag inte läst den. Får väl någon gång i månaden en kund som frågar om just denna bok. Tyvärr är den helt slut på förlaget (aka ”Defenitivt slut”), ser att någon akademibokhandel kan ha den inne. Klickar. Aha. Typ Linköping. Eller Kalmar. Lust att åka dit?

Anyway, för fem kronor på läkarmissionen. Yes please!

                                               Julia av Anne Fortier

This book may or may not be good. Hur ska jag kunna veta om jag inte läser den? Hade dock inte velat köpa den på jobbet för det finns så mååååånga köpbara böcker där. Och så fanns det på läkarmissionen för fem kronor. Perfekt. Bruten rygg och ett bokmärke i. But I don’t care. Jag faller lite för brutna ryggar. Ett trasigt yttre med ett (oftast) underbart inre.

Aaah this never ends. Visar de andra tre böckerna när jag ätit min mat och tagit min hostmedicin och sovit bort min träningsvärk.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

2 thoughts on “I’ve got a bruise the size of Texas. And seven new books.

  1. Pingback: Seven new books. Nu fortsätter jag. Tjohej. « bokhandlarn

Kommentera

