bokhandlarn

These aren’t the droids you are looking for. You will read this text.

1 kommentar

Vad ens liv kan ändras på kort tid. Ena dagen så är man en liten flicka som läser en bok, andra dagen är man en något större flicka som läser tio böcker samtidigt. Min poäng didnt really come across there, men vi försöker igen.

Så, jag är Emilie. Bokhandlaren. Varför säger jag så? För att jag handlar ett onormalt antal böcker? Perhaps, men också för att jag är en anställd på Akademibokhandeln i Stockholm (gissa vilken och du får en kaka).

Mitt liv har dock inte alltid vart fyllt av bokar med bildlar i, eller actually it has, men jag har inte alltid jobbat med det. Jag gick gymnasiet (samhälle och journalistik) vilket var när jag startade min första blogg. Ettan? Tvåan? I alla fall inte trean. En allmän blogg där jag vägrade använda ordet vardag i headern (we get it, bloggen handlar om din vardag, vad skulle den annars handla om ditt liv som blomma? Anywayyy, den dog ut. Eller snarare byttes ut för jag skulle till UUUUSSSAAA efter studenten.

Usa. Som Au Pair. Eh. Ja det var tanken. Men blev det så? Nope. Det blev COLLEGE!! New York will never be the same again (cos it’s not like they are used to a bunch of wierdos walking around) Den bloggen dog tyvärr ut. Min dator krashade, livet kom emellan, blev allmänt svårt att blogga. Men om ni vill läsa så click here (to find out how I survived 7th grade). Om ni inte fattade att jag refererade en gammal ungdomsbok så får ni hemläxa.

Det var ett år sedan. Kom hem. Började jobba på bokhandeln, tog körkort, pluggar utveckling och internationellt samarbete på högskolan, flyttat hemifrån med min syrra. Träffat min Star Wars nörd till pöjk. Som introducerat mig till hela originaltriologin. Det ni.

Men som a great mind once said (talking of course about me)

”Nu blir det böcker!”

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

One thought on “These aren’t the droids you are looking for. You will read this text.

  1. Ska bli kul att följa. Du skriver så kul.

Kommentera

