bokhandlarn

Nu händer det grejjor

Lämna en kommentar

Denna vecka läser jag aktivt två böcker. Med aktivt menar jag att jag bara försöker fokussera på dem ett tag eftersom jag har cirka tio andra påbörjade böcker också.

So här har vi en liten [oj, ramlade nyss en nöt från min pyjamas till mitt lakan. Vart kom den ifrån? och nej, det är inte min hjärna, den sitter kvar där den ska. for now] uppdatering… förklaring… something över vad jag läser nu.

Marshmallows for Breakfast av Dorothy Koomson.

Yep. Nu finns hon i Sverige. Med oroligt VITA omslag. Kom igen, huvudpersonen är mörkhyad i alla hennes böcker och de svenska omslagen har en så ljushyad mörkhyad tjej att jag skäms.

Anyway, har läst hennes böcker i flera flera år, ingen på svenska och kan därför inte säga om översättningen är bra eller inte. Denna bok, liksom de andra håller måttet. Är på sida 198.

The Hunger Games av Suzanne Collins

Just det. UNGDOMSBOK. Klart man blir nyfiken, jag letar alltid efter bra skrivna böcker, och denna har blivit hyllad till skyarna så varför inte prova?

Slutade lite när hungerspelen precis skulle börja. Tänkte sedan läsa ett kapitel innan jag skulle sova. Gick ju sådär. Måste läsa lite till. Måste läsa lite till. Måste läsa lite till. IIIIH, spänning.

Det är en helt okej bok faktiskt. Okej, helt okej låter inte som något bra betyg. Den är helt freakin’ awesome. Bättre?

Sen så är ju jag en sån som är en sån som läser global utveckling och relaterar historien till idag. Dystopi kallas det. Framtiden. So how come I see the plot around me already? Men mer om det till recensionen. Recentionen? Okej det har vart sommar. Då får man vara osäker på stavning.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

