bokhandlarn

Long way, indeed

Lämna en kommentar

HUNGER GAMES!!

Yep. Iväg till skolan för att gå på föreläsning. Och äta lunch med en gammal programkompis som har annan inriktning. Och förbereda för Utö. Trött.

Men det gör inget för jääädrar vad Hungerspelen växte. Kan tänka mig hur jag såg ut på pendeltåget igår. ”Huh?… No way!! Yay! Are you freakin’ kidding me?…. Say whaaaaaaat? Aha uhu now I get it… Noooooooooooooooooooooooooooooo.” Epic.

Jag vet att det hela är skumt, tagit lite väl lång tid att läsa en så bra bok. Jag är sån. Jag behöver paus. Jag får lätt ångest. Dödsfall är inte min grej. Extrema koncentrationssvårig– oh look a butterfly.

Anyway. Så igår var jag glad att det tog lång tid till Uni. Kunde läsa. Vadå, kurslitteratur? Nää.

Plus att det regnade som in i bomben. Och blåste. Vilket ledde till att jag gick runt på campus med Spöket Laban paraply. Snodde mina småsyskons eftersom jag hade spenderat natten hos  min kära mamma. Sa sedan till henne att jag ”snott” deras spöket laban paraply, vilket Filippa hörde och ledde till en stor utskällning. ”Man FÅÅÅÅR INTE STJÄLA, EMILIE!!!!!! Jag har letat efter det där paraplyet i flera år” ”Jag tog det imorse Filippa” …. ”MAN FÅR INTE STJÄLA!!!”

Så kan tänka mig att jag såg löjlig ut med ett barnparaply. Men think again. Alla andra gick runt med paraplyer som vänts ut och in av vinden. Mitt var litet och stadigt som fan. Vem är det som är löjlig nu?? Mohaha.

Sådär såg jag alltså ut igår. Fast med Labanparaply och inte M&M. Lätt att förväxla men det finns en skillnad. Tänk på det. Laban vet vart du bor. 

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

