bokhandlarn

En dag med Jaclyn Moriarty

Lämna en kommentar

Bloggen Teenbooks anordnar en tävling med chansen att vinna boken ”Ett litet hål i mörkret” av Ingrid Olsson. Varför inte vara med och tävla tänkte jag? Speciellt när det gäller att svara på frågan ”Om du fick välja en författare att spendera en hel dag med, vem skulle du välja och varför? Vad skulle ni göra?”

Here goes my answer:

Min kära Jaclyn Moriarty. I already know you. Through your words. Denna underbart kreativa författare från Australien borde fler få upp ögonen för. Ett nytt boksläpp av henne är för mig som när en ny Harry Potter bok ska släppas. She’s that good.  Därför, när jag såg frågan blev det ingen tvekan om vem jag skulle vilja spendera min dag med.

Vi skulle börja dagen med att skriva ett varsitt random brev. Jag har många års vana av brevskrivande, och Moriarty själv lyckas bädda in brevskrivning på de mest kreativa sätt i sina böcker. Dessa brev skulle innehålla uppdrag som vi senare skulle utföra.

Efter en mycket slitsam förmiddag av uppdrag, förmodligen har jag satt igång brandalarmet på en grundskola i Australien, medan hon har  ställt sig mitt på Sergels Torg och sjungit ”The Wizard and I”, ”Defying Gravity” och ”For Good” från Wicked Musikalen.

Sedan blir det fika och bokprat, när vi är mätta och belåtna (och gått igenom matsmältningen) ger vi oss ut och dansar hela natten lång. Helst salsa. Efter det byter vi adresser och börjar brevväxla. Jag följer slaviskt hennes boksläpp och hon ser förmodligen en bok med mitt namn i framtiden.

Bonus:

Some of her AMAZING books (mina tre favoriter)

The Year of Secret Assignments

I Have a Bed Made of Buttermilk Pancaces

Dreaming of Amelia 

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

