bokhandlarn

Svårare än jag trott

1 kommentar

Jag har inte gått på bokmässan på fyra år. Det var min och mammas grej. Brukade alltid vara bästa födelsedagspresenten (fyller år imorgon 30 september) och det var verkligen kul. Sen föddes lilla Filippa och mamma tyckte in vi skulle åka eftersom hon hade en nyfödd bebis. Helt logiskt. Sen föll det liksom ur. Året efter hade jag fullt med USA planering. Året efter det var jag i USA och pluggade. Förra året ny på högskolan. Iår… ingen ursäkt. Trött. Illamående. Hetsätande. Trött.

Att läsa alla dessa bokbloggar och se deras upplevelser på årets bokmässa gör ont i magen. Min barndom! Vad hände med den? Jag har bestämt mig, nästa år! Nästa år ta mej fan ska jag dit igen och göra det till en tradition.

Nu är ändå småbarnen fyra och två år. Nästa år är de fem och tre. Kanske mamma vill följa med? Eller varför inte goa Andreas som också läser mycket? Eller en vän? Eller själv? All the possibilities.

Men jag ska inte sitta och tycka synd om migsjälv. Idag så kommer vänner och fiiiiiiirar mig. Bara mig. Jag är i centrum. Alla älskar mig! Wiieeeeeeeeeee uääääääääääääääääääää. Lite humörsvängningar. Men det är normalt. Eller ? Jo men nej. Kanske någon som ger mig en bok imorgon när jag fyller år? I år sa jag till mig själv att jag skulle ge alla i släkten en önskelista för en gångs skull. Har jag gjort det? Näää. Men jaja, får väl förbereda inför lö christmas.

Och varför sjutton sitter jag här och bloggar när jag måste förbereda inför dagens födelsedags/inflyttningsfest? Ha det bäst mina fina.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

One thought on “Svårare än jag trott

  1. Em. Jag ska på Bokmässan nästa år…… :) Puss

Kommentera

