bokhandlarn

När man helt enkelt behöver le

Lämna en kommentar

Glädjekällan – en liten bok om livskraft av Carolina Gårdheim

Del 4 i serien: 10 Komihåg

Antal Sidor: Ca 55 sidor

Författarens Hemsida: http://www.kreativinsikt.se/vilka-ar-vi-i-109.aspx

Förlag: Kreativ Insikt

Kom i min ägo: Julklapp 2010 av mamma som tyckte att jag skulle muntras upp lite. FYI, det hjälpte.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Det här är en bok för dig som vill ha mer energi i livet.

Hur får jag mer lust, energi och flöde i mitt liv? Hur gör jag för att må så bra jag kan? Var hittar jag min fulla kraft, den som räcker och blir över? Svaren på de frågorna vill den här boken inspirera dig till att hitta. Om konsten att bli sin egen glädjekälla.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mysigaste. Boken. Ever!

Har ni vart inne i butiken ”Kreativ Insikt”? Finns en på Hornsgatan i Stockholm och så har produkterna cirka 10000 återförsäljare landet runt. Googla fram en plats nära dig. Eller nått. Det som fashinerar mig med Kreativ Insikt är att genom några få ord och speciella bilder så kommer de fram med så simpla men ack så vackra budskap. Hur underbart är det inte att gå runt med ett halsband med en ängel på + texten ”Änglar finns – du är en”?

Jag berättade för mamma om hur mycket jag älskade att gå in i affärer med Kreativ Insikt för att få lite glädje och inspiration. Den julen gav hon mig lilla boken ”Glädjekällan” ett av deras 10 komihåg (tillsammans med bl. a.  ”Bara Vara”, ”Drömfångare”, ”Våga Flyga”, ”Vägvisare” och ”Änglarum”) Har bläddrat i den sen dess men fick i veckan för mig att faktiskt läsa den från pärm till pärm, nu när man blivit bokbloggare och allt [Insert flirt smiley here]

Boken ihåller text och bilder (plus små citat) om ren och allmän glädje. Det finns några citat som jag strök under, tyvärr kan jag inte ge exakt sidantal eftersom boken inte hade någon sidräkning.

”Och den skönhet som jag unnar mig att ha omkring mig i mitt liv. Att till exempel använda den doftande tvålen jag fått istället för att ”spara” på den. (Ha tillit till att jag kommer få mer doftande vacker tvål i mitt liv när den här är slut!)”

”Glädje är universums sätt att påminna dig om hur det ska kännas att leva”

”Vill jag detta för att jag älskar det eller för att jag vill bli älskad för det”

”Jag kan välja”

Så mycket mer behöver jag inte säga om boken, utan låter citaten tala för sig själva. Kolla definitivt in Kreativ Insikt och du behöver lite random inspiration, lite glädje och ja, något vacker att titta på.

Nu ska jag sova, ha det bäst och kom ihåg att ”Skrattrynkor går inte att köpa”

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

