bokhandlarn

Arvet från Astrid

3 kommentarer

Omstart – Giftutrensning för en ren, frisk och ny människa i kropp och själ av Christina Scott-Moncrieff

Origional Title: Detox- Cleanse and Recharge Your mind, body and soul

Antal sidor: 125

Förlag: Damm Förlag

Kom i min ägo: Ärvde den av min låtsaspappas mormor när hon gick bort

Boken är en snabb, effektiv väg till maximal hälsa och välmående. Giftutrensning är inget nytt – rening av kropp och själ för att förnya energin har man använt sig av i hundratals år. Boken bygger på beprövade tekniker och visar hur utrensning kan besegra vanliga åkommor som huvudvärk, trötthet, smärta, stress och allergier samt ge hjälp att uppnå maximal hälsa (Beksrivning tagen från)
 

Okej så jag har läst en sån där hälsobok. Saken är den att jag behöver all hjälp jag kan få. Jag sover med öppna ögon, jag behandlar socker som om det vore my precioooous, äter för lite och hetsäter för mycket.

Min låtsaspappa hade en mormor (as many of us do) som höll i hårt på sina äldre dagar. Dog strax efter att mamma och han gifte sig 2007. Tyvärr så fick jag inte träffa henne speciellt många gånger, vilket känns tråkigt. Men kolla in det här: Astrid var en BOKMAL! Hon lämnade efter sig FLYTTKARTONGER MED BÖCKER och efter lite genomgångar av släktingar och så så lämnades dem över till MIG för inspektion. IIIH.

Vilken häftig person Astrid verkade vara! Inte bara det att hon läste mycket (och sparade ALLA tidningsartiklar och klipp i böckerna om de var relevanta till boken eller författaren), hennes böcker var otroliga. En bok av Fogelström med hans autograf i (needless to say en riktigt gammal utgåva), en körkortbok från femtiotalet, röda korset böcker, världens barn böcker, reportageböcker från olika naturbefolkningar, massor med spännande författare jag aldrig hört talats om som kommer från alla världens hörn.

Denna bok var nog den mest moderna jag hittade (2002) vilket också är väldigt coolt. En 90+ åring som ska köra på omstart visar att det aldrig är försent! Tänk på det.

Men nu till själva boken, som var väldigt lättläst med många bilder och tester. Det är en bra bok för den som vill veta lite mer om kost, den beskriver vad du bör göra, men också varför.

Märks dock att boken är amerikansk eftersom varje avsnitt avslutas med ”är du i riktigt dålig form, rådfråga din läkare innan du börjar” Känns som att det bara är i USA du till och mest måste rådfråga en läkare om att bli hälsosam! Men I think I know why. Du kommer känna massa biverkningar i början. I USA stämmer man. Tjolahopp.

Rekommenderar denhär boken faktiskt, lättläst och allmänt trevligt med ganska bra tips om man känner sig fast i tröttheten och sockerknarkandet.

 

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

3 thoughts on “Arvet från Astrid

  1. Lilla Astrid ler i din himmel, det är jag säker på. Puss

  2. Pingback: Sagor från världens hörn « bokhandlarn

  3. Pingback: Därför är jag vegetarian | bokhandlarn

Kommentera

