bokhandlarn

”We’re all mad here”

2 kommentarer

Jag har sån otroligt fascination av Alice i Underlandet. Man kan göra hur mycket som helst med den historien. Kan sitta i timmar och googla runt och titta på bilder (bäst blir det om man googlar gothic Alice annars kommer bara massa filmbilder med Johnny Depp). I min bokhylla står även boken. Den är läst. Skulle även vilja ha Vintage versionen på engelska och läsa den.

De filmer jag sett är:

Disney Alice. Hon tycker jag inte om alls.

En film från -99 som fick mig att bli helt kär!

Tim Burton versionen. Skitsnyggt Wonderland men för mig inte riktigt en Alice film. Mer en spinn-off, tolkningsgrejs.

Nån dag ska jag se alllllt!

Anyway, håller på att förbereda ett blivande Photo shoot som jag ska ha med syrran till bloggen. Måste ju ha en design och så. Då ska temat vara Alice i Underlandet. Te, klockor, ”Eat me” och allt vad det innebär. Kul slump att det är Halloween snart också.

Har kollat runt lite på kläderna. Vill inte ha en sån där ”Alice in Wonderland Halloween costume” cos they sooo doooont geeet it. Först och främst måste det vara ett par svart-vit randiga strumbyxor. Sen blir det slumpen om det blir mer ”ghotic Alice” eller ”som folk tänker sig Alice”. Måste hitta perfekta klänningen. Så det får blir det jag hittar först som är bäst. Svart eller blått. Det sätter tonen för hela köret. SEN har vi även förklädet. Think I FOUND IT.

SO EXITED

”We’re all mad here”

 

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

2 thoughts on “”We’re all mad here”

Kommentera

