bokhandlarn

Att jobba bland böcker

2 kommentarer

Nyss hemkommen från jobbet. Magsäcken är tom. Emilie, why u no eat? Beats me… Har i alla fall kommit så pass långt att jag värmt mitt té och delat min macka. Nästa steg: ingredienser pålägg (cheeze Emilie vad bra du är på att hitta rätt ord idag). You can do this. Sen blogga. Okej, får se hur långt jag hinner.

Mätt och belåten. Anywaaay, hemma från jobbet. Jobbet. Åh vad jag saknat det, över en månad sedan sist. Men så är det när högskolan existerar.

Massa mysiga överraskningar på jobbet. Främst alla miljarder nya titlar. Eh ja. Trodde jag hade någorlunda koll så att chocken att komma tillbaka inte skulle bli så stor. Höhö, gick jag på den lätta? Nej men annars var det kul. Tänk er att de automatiska dörrarna automatiskt går upp (kan ni se det framför er? Kan tänka mig att det är lite svårt men försök föreställa er) och in kliver jag. Kunderna vänder huvudena i min riktning. Personalen stannar upp. Myten. Legenden. She’s back and here to work. Kramar. Tårar. Skratt.

Ja, eller så fortsatte allt som vanligt och mina kollegor nickade fram ett allmänt glatt ”nej men hej, det var ett tag sedan!”

Oki så. Vad mer kan man säga om livet på bokhandeln. Vi sålde böcker (you don’t say) och bad vänligt knarkare att inte langa i butiken. Stockholm i mitt hjärta.

OH och en trevlig överaskning. Köper man Marian Keyes senaste bok så får man en Geisha choklad (den mörka varianten). Nu kommer det trevliga in; det är ingen jävel som köper boken så gissa vem som fick ta med sig en chokladkaka hem? Så från oss alla på jobbet, tack för att ni istället köper ”Femtio Nyanser av Honom” och lämnar chokladen till oss.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

2 thoughts on “Att jobba bland böcker

  1. Nice. Jag har nu läst ut alls fyra böckerna. You know what to do. Puss

  2. Åhh vad härligt! Jag har precis börjar extrajobba lite i en bokhandel (typ en gång i månaden), men är alldeles för nervös för att kunna njuta av det än så länge. Ditt jobb verkar dock väldigt härligt :)

Kommentera

