bokhandlarn

Goodie Bag Norstedt/Rabén och Sjögren

1 kommentar

Detta var nog den absolut tyngsta påsen av förklarliga skäl (innehöll Raoul Wallenbergboken med 784 sidor. Här var hur som helst det jag fick:

En påse med Norstedts logga på samt en tidning över vårens kommande nyheter och en broschyr om Maria Lang (Sveriges första deckardrottning) som ska komma i nytryck. Dessutom fick jag en till Geisha Dark, älskar deras samarbete. Makes me muy happy and muy satisfied i magen.

Drumroll please… I…. goootttt….

* Äntligen Helg av Tom Sjöstedt en söt liten matlagningsbok som jag tror jag kommer behålla faktiskt. Fanns rätt många kötträtter i den dock men det kan jag ju alltid göra om till vegetariska alternativ

* Berättelsen om Raoul Wallenberg av Ingrid Carlberg. En riktig tegelsten som jag vart sugen på ända sedan den kom ut. Problemet är att ett annat förlag också gav ut en biografi om Raoul Wallenberg EXAKT samtidigt. Vilken skulle man läsa? Well, nu blev ju valet något enklare.

* Vem är Du? En bok om tolerans av Pernilla Stalfelt. Så glad att jag fick den! Den kommer jag läsa och ha hemma hos mig när småsyskonen kommer över. Kan vara så att det är lite för tidigt för Filippa som är fyra att förstå innebörden men skam den som ger sig. En fin och smått tokig bok, precis Filippas och min stil.

* Eddie och Julen av Lisa Bjärbo och Jesús Verona. Det var en rolig överaskning, har nämligen läst Lisa Bjärbos blogg i ett bra tag nu. Tror den kommer att gå som julklapp men till vem, det säger jag inte. Ska självklart läsa den och recensera den själv först.

* Fjällgraven av Hjorth och Rosenfeldt. Jag läser inte deckare. Lite för obehagligt för mig (vilket jag måste lägga till varje gång jag jobbar annars tror väl kunderna jag är någon slags lässnobb), så denna kommer jag inte läsa eller recensera alls. Julklapp var det här.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

One thought on “Goodie Bag Norstedt/Rabén och Sjögren

  1. Man kan ta på exhalteringen =)

Kommentera

