bokhandlarn

Det blev en kyckling!

6 kommentarer

Man jobbar och sliter och säljer böcker och står i. Åh, by the way, vi har nu snyggaste omslagspappret på jobbet för julen; Viktor Rydbergs text Tomten. Stilrent, gulligt, snyggt. Blev helt plötsligt roligare att slå in böcker. Vilket inte säger så mycket eftersom jag älskar att slå in böcker.

Äniwäi. Nu blir det rekommendationer. ”Jag har en 13-årig kille, vad ska han läsa?”, ”Jag har en pappa, any thoughts?”, ”Min kompis har nyss åkt till Sydkorea för att hämta hem en pinne som inte finns i Sverige som hon ska ha upptejpad på sin vägg. Vad tycker du att hon ska läsa?” Gotta love our costumers.

Men så hände the horror. Lunchrasten. Sprang snabbt till Espresso house och beställde en ”Cream Cheese Bagel” (de är yummie btw). Personen innan mig beställde också en bagel; Kycklingbagel. Båda skulle värmas upp. Allt gick så snabbt. Vet inte vad som hände. Men det blev så… Våra mackor växlades ihop och jag märkte inte att jag hade kycklingen förrän efter två tuggor. Jag ÅT kyckling!!! Juste, kanske bör nämna, jag har vart vegetarian i åtta år så it’s kinda a big deal.

MEN, shit happens. Kan bara intala mig själv att personen som fick min underbara creeme cheese bagel tänkte något i denna stil: ”Men mmmmmmm vad gott!! Vad är detta? HÖH, en macka UTAN kött? Som smakar underbart? Nej men that settles it, jag är numera vegetarian jag också”. Underbart. Välkommen in i vegetarianklubben. Vad är två tuggor kyckling mot en till helttidsvegetarian? Right! Right? Oh common, I need something to tell myself in order to feel better.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

6 thoughts on “Det blev en kyckling!

  1. Du reklamerade väl? Puss

  2. Ajdå, hoppas du gick tillbaka och fick en ny så du åtminstone inte var hungrig resten av dagen? :)

    • Tyvärr hade jag bara en halvtimme (höll på att skriva bokhylla av någon anledning) rast och det var julrush. Tog bort kycklingen och åt resten av mackan (om än lite motvilligt). Har valt att ta det lite lättsamt för det var en olycka från allas håll. Men igen får det inte hända :)

  3. JAG RÅKA OCKSÅ ÄTA KYCKLING NÄR JAG VAR I TURKIET!! Detta är sjukt… vi är läskigt lika ibland emilie….. jag mår fortfarande illa av tanken.. -.- <3

Kommentera

