bokhandlarn

Fokus i December

1 kommentar

Här är de böcker som jag planerar att läsa i december. Kanske hinner med fler, kanske inte hinner med alla men då får de som blir kvar helt enkelt en VIP (Hm, eller kanske VIB, very important book) ticket to ”Fokus i Januari”

Det blev totalt fem lästa böcker från fokus i November vilket var helt okej för en otroligt stressig månad. Like really stressful. Like for real. Real, real. So let’s begin with the books jag inte hann läsa ut i november:

*Bomull: en solkig historia av Gunilla Ander – Det starka reportaget om T-tröjans tillkomst fortsätter in i denna månad, har kommit till sidan 80 och känner för att någon gång sätta mig ner och bara läsa.

*Catching Fire  av Suzanne Collins – oj, denna har jag läst superlite av i november. Väldigt trist eftersom jag faktiskt vill läsa den. Beror förmodligen på att jag inte känt att jag har tiden att sträckläsa, plus att min jorden runt-läsning tar upp mer tid än jag trott. I december har jag dock en feeling att den blir utläst.

*Fjärran Stränder av Kristin Hannah – Hyllvärmare. Inte så prioriterad med andra ord. Fast den är rätt okej när jag väl tar upp den och läser. Gäller helt enkelt att hitta lite tid till att ge den en chans.

*Igelkottens elegans av Muriel Barbery – VILL VILL VILL läsa den! Men eftersom jag inte börjat på den känns det bara dumt när jag har sjuttio andra påbörjade böcker. Gör nog en fuling och börjar på denna ändå.

*Samtal med mig själv av Nelson Mandela – Som jag skrev i november: en bok jag velat läsa sedan jag fick den för länge sedan. Av någon anledning har den gått och blivit ofrivillig hyllvärmare. Men nu så… Nu så… Precis som med Igelkottens elegans har det tagit emot att påbörja ännu en bok utan att avsluta andra.

Månadens nykomlingar:

*Fjäril i koppel av Zinat Pirzadeh – Min femte bok i jorden runt-läsningen. Ska bli kul att besöka ännu ett land.

*Bunheads av Sophie Flack – en YA (young adult) jag inte kunde låta bli att klicka hem. Älskar dans, det är det most wonderful thing that exists. Kul att hitta lite böcker som handlar om ämnet och få läsa lite om sin stora passion.

*Sockerbomben i din hjärna av Bitten Jonsson och Pia Nordström – ska göra en väldigt hälsosam grej i december så denna bok passar bra att läsa då. 

*Maos siste dansare av Li Cunxin – Min sjätte jorden runt-bok. Kina. Lite av en hyllvärmare dessutom så två flugor i en smäll där.

*Whose reality counts av Robert Chambers – the celebrity of the global development field. Fullkomligt avgudade boken när jag hade den i en kurs, men den blev inte utläst. Så månadens kurslitteratur får helt klart bli denna.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

One thought on “Fokus i December

  1. Intressant läsning! Igelkottens elegans har stått här i bokhyllan i evigheter.. måste ta tag i den snart :)

Kommentera

