bokhandlarn

Massa massa nytt i hyllan (pre-christmas)

Lämna en kommentar

Upptäckte nyss hade jag hade sisådär sjuttioelva recensioner och annat i utkast som jag trodde jag hade publicerat redan. Plus en halvfärdig Jorden-runt läsning (Iran) som måste publiceras. Men först vill jag visa nya medlemmar i Emilies lilla bokhylla.

momo

9789137136790

Korparna

Funny story. Eller inte för mig, jag framställs som otroligt snål och utnyttjande av min syrras godhet. Jag har länge velat läsa MOMO eller kampen om tiden av Michael Ende. Syrran och jag var i stan och bestämde oss för att gå in på Myrorna. Där fanns den. För 20 kronor. Men jag hade ju gett mig själv som löfte att inte köpa någon mer bok detta år. Men 20 kronor. Men nej, jag måste vara stark. Men 20 kronor! Okej så höll det på ett tag tills Nattis ryckte boken ur handen på mig och sa att hon bjuder på den. Tack kära syster!

Den andra december firade släkten diverse födelsedagar som inträffat under hösten (därav min). Av min fina moster fick jag Den osynliga bron av Julie Orringer och av min mormor och morfar fick jag Korparna av Tomas Bannerhed. 

Just nu är jag cirka sjuttio böcker rikare så delar upp det hela lite.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

