bokhandlarn

Goodie Bag Natur & Kultur, Bonniers

Lämna en kommentar

nytt 2012 032Min tredje goodie bag kom från Natur Och Kultur och innehöll två böcker (ingen av dem var där och föreläste dock). Den första var Texmex från grunden av Jonas Cramby och är en matlagningbok. Lite för mycket kött för min del men jag vet precis vem som skulle ÄÄÄLSKA att få denna bok i julklapp.

Den andra boken är Kongo: En historia av David Van Reybrouck och jag måste säga att jag är såååå hiiiimla pepp på att läsa den! En av mina klasskompisar läser den för tillfället och säger att hon är helt uppslukad av den. Vad kul! Såna betyg gillar vi.

nytt 2012 034

Min Goodie Bag från Bonniers innehöll pocketboken Mannen från Albanien: en roman om ett förräderi av Magnus Montelius. Tyvärr är inte denna någon bok jag känner för att läsa och med dagarna så nära jul har den kommit att bli en perfekt julklapp åt någon jag tror kommer uppskatta den mer än jag.

Andra boken (som synns på 100 meters håll) är Den tomma stolen av J.K. Rowling, som även löser frågan på om jag ska läsa den eller ej. Hade dock helst läs den på engelska. Kanske växlar lite mellan språken. Får se about that.

Fick även tidningen Books&Dreams som har fått lite halvtaskiga recensioner på diverse bloggar. Can’t say I blame them, vi har den i personalrummet och jag har bläddrat lite i den några gånger. Oh well, när jag väl har den hemma kan jag lika gärna ta och läsa den.

ABC å allt om D av Nina Ulmaja. Först och främst: Grattis till Augustpriset!! Verkar vara en helcool ABC bok och den ska jag absolut ta mig tid att läsa!

Sist och tjockast i högen (precis lika uppenbart som ”men inte minst” så jag varierar lite här) Annas mat. En kokbok som jag valt att behålla. Kommer prova på att laga lite. Eftersom det inte är en specifik vegetarisk kokbok så är det ju bara att byta ut köttet mot quorn, soja, tofu eller alla andra miljarder alternativ därute.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

