bokhandlarn

Fokus i januari

3 kommentarer

januariläsningMan skulle kunna tro att det är höstläsning på gång med dessa orangea färger, men nope, nu är vi inne på ett nytt år, en ny tid och även kallad nystart. I december blev det tyvärr inte så mycket läst (hög kvalité på böckerna jag läste dock). Tv-serierna hittade mig så det blir mest upprepningar från förra månaden men hey, it happens.

Har dessutom knåpat ihop lite utmaningar till mig själv i år som snart kommer finnas som en flik bredvid ”På min önskelista”

*Sockerbomben i din hjärna av Bitten Jonsson och Pia Nordström – börjat på och ligger på sidan 64, verkar mycket lovande för en sockerberoende hjärna. Denna hör även till min ”läs ut alla mina hälsoböcker utmaning”

*Whose reality counts av Robert Chambers – boken blev helt lidande i december så vi fortsätter in i januari månad.

*Bunheads av Sophie Flack – börjat på, läst ett kapitel men den verkar lovande och fylld med dans.

*Go Ask Alice av Anonymous – Nytt för denna månad och dessutom den första att bli läst i min klassikerutmaning då jag ska läsa alla mina klassiker som står i bokhyllan och väntar på att få bli lästa.

*Mockingjay av Suzanne Collins – Hört att den ska vara sorglig. Sista delen. Kommer förmodligen inte bli utläst denna månad då jag först vill läsa ut allt påbörjat och dessutom har min jorden runt-läsning som tar upp mycket tid.

*Norwegian wood av Haruki Murakami – Lånad av en klasskompis och månadens bidrag till jorden runt-läsningen: Japan

*Fjärran Stränder av Kristin Hannah – They are called hyllvärmare for a reason. Men jag ska försöööka läsa i den, den är ju rätt bra när det väl händer.

*Please look after mother av Kyung-Sook Shin – mitt andra bidrag till jorden runt-läsningen; Korea. Den ska bli spännande att läsa då jag haft den i bokhyllan ett tag och tittat ivrigt på.

*Igelkottens elegans av Muriel Barbery – PÅBÖRJAD!! Och vilken härligt random bok måste jag säga! Vill läsa mer mer MER.

*Samtal med mig själv av Nelson Mandela – Will I ever read you? Det sjuka är ju att jag vill så gärna läsa den och ändå finns den med på listan månad för månad. Patience.

 

 

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

3 thoughts on “Fokus i januari

  1. Åh Go Ask Alice har jag läst, den är bra men ganska så deprimerande. Bara så du är förvarnad ;)

    Svar: Haha vad kul att du varit där! Japp jag jobbade lite under ruschen, men inte dagarna precis innan som tur var. Jobbade du något? Ja jag trivs jättebra, böcker överallt liksom. Vad tycker du om att jobba i bokhandel? Iom ditt bloggnamn antar jag dock att du tycker det är rätt kul :)

  2. Många intressanta böcker! Jag älskar Murakami, en otroligt duktig författare.
    SV: Tack för din kommentar! :D
    Ja, för mig brukar det just vara klassikerna som hamnar i högen med olästa böcker, och sen stannar där. Blir att ta tag i det 2013!

  3. Igelkottens elegans köpte jag på 2012 års bokrea men den har bara blivit kvar i bokhyllan :/

Kommentera

