bokhandlarn

Fokus i Februari

1 kommentar

februariläsning

Okej så lite stressigt är det att se samma titlar månad efter månad. Men så är det när man är student och har en läsutmaning som typ tar upp all lästid. Jorden runt-läsningen avslutas formellt i mars och något säger mig att många av dessa böcker kommer få stå kvar här till dess.

*Fri från Oro, ångest och fobier av Maria Farm Larsson och Håkan Wisung – Nästa bok i min måbra-läsning som dessutom nog är den absolut äldsta hyllvärmare jag har. Inte för att jag inte vill läsa den, den liksom… prioriteras inte när man har skönlitteratur. Men nu så. Nu så.

*Whose reality counts av Robert Chambers – Denna blir nog kvar som månadsfokus några månader till eftersom det är kurslitteratur från en kurs jag läste förra året.

*Bunheads av Sophie Flack – Kommer förmodligen inte bli läst denna månad. Har lite andra prioriterade även om denna låter väldigt lovande

*Go ask Alice av Anonymous – Inte börjat på än och kommer förmodligen inte göra det förrän jorden runt-läsningen är färdig.

*Mockingjay av Suzanne Collins – kommer tyvärr inte börja på den förrän jag avslutat i alla fall hälften av alla mina miljarder påbörjade böcker. Längtar.

*Señor Peregrino av Cecilia Samartin – Jorden runt-läsning och ny världsdel. Vi åker nu vidare mot Mexiko och boken verkar väldigt lovande efter ett kapitel.

*Fjärran Stränder av Kristin Hannah – Just… okay! Stop nagging already.

*Med fem diamanter av Sarah Lidman – Jorden runt-läsning. Kenya. Det blir lite världshopp här men så länge länderna får lite litterär uppmärksamhet så.

*Igelkottens elegans av Muriel Barbery – Blir denna månads chosen one som ska bli utläst no matter what.

*Samtal med mig själv av Nelson Mandela – Började faktiskt på den. Än så länge något besviken.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

One thought on “Fokus i Februari

  1. Du måste läsa ut Igelkottens elegans. Jag tycker slutet var bäst.

    SV: Tyvärr blir det inga bilder på de böcker jag bytte bort, men här kommer listan och jag hoppas det var något som de andra ville ha:
    – Barry Trotter och den skamlösa parodin av Michael Gerber
    – Prat, skratt , skvaller och gräl av Viveka Adelswärd
    – Uppgörelsen av John Grisham
    – Brott och straff av Fjodor Dostojevskij
    – Blod och död av Jens Ganman
    – Det fantastiska ljuset av Terry Pratchett
    – Körflickorna av Alan Warner
    – På andra sidan Venus av Elisabeth Andersson
    – Populärmusik från Vittula av Mikael Niemi
    – Det bästa av två världar av Johan O’Farrell
    – Fyra i leken av Jane Moore
    – Grunnaren 1 av av Gunnel & Kjell Swärd
    – Djurens gård av George Orwell
    – Konsten att argumentera av Tomas Anderberg
    – Mitt vågräta liv av Chelsea Handler

Kommentera

