bokhandlarn

Inspiration… nu med färgkodning

2 kommentarer

Det är en liten trend som går runt i bokbloggsvärlden right now; då bokbloggarna går igenom innehållet i sina bokhyllor. Boknörd som jag är tittar jag på dessa videos med jämna mellanrum. And I came across this

I del två av Pias bookshelf tour (om ni inte vet vem Pia så har ni inte klickat på länken. Just sayin’) avslutades med hennes olästa böcker. De var ett gäng, men långt ifrån min GIGANTISKA räcker-fem-varv-runt-jordklotet-olästa-hög av böcker. Videon avslutades med att hon hade en liten burk med lappar i där namnen på de olästa böckerna står uppskrivna så att om hon inte vet vilken hon ska läsa så lottar hon ut en. BEST. IDEA. EVAR!!!

random 2013 302random 2013 304random 2013 305random 2013 306

Jag har delat in mina olästa böcker i olika kategorier så jag passade på att tilldela varje kategori en färg. Kuligt värre. Här kommer färgförklaringen:

  • Rosa = Vinterns Rec. Ex från Bokkvällen på Nalen
  • Brun = Mina superofrivilliga hyllvärmare som jag vill läsa NU NU NU!
  • Röd = Julklapparna 2012
  • Grön = Må bra-utmaningen
  • Orange = Klassikerutmaningen
  • Blå = Hyyyyyyyyyllvärmare
  • Gul = Jorden runt-läsningen
  • Lila = Ljudböcker

Ska bli skoj och se om systemet fungerar. Satsar på att varje månad ha en från varje kategori att läsa snarast. Plus en liten bild på min nya bokhylla: 

random 2013 303

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

2 thoughts on “Inspiration… nu med färgkodning

  1. Kul med färgkoder till olika typer av böcker =)

  2. Pingback: Men det var ju inte såhär det skulle gå med läsningen! | bokhandlarn

Kommentera

