bokhandlarn

Bokbärare och bokgeuppare

1 kommentar

Igår var dagen före bokrean och vem var då på plats och fixade det sista? That’s right, I was. Denna gång var det dock inte på Sergel Torgs akademibokhandel, utan den på Drottninggatan (”Finns det en på Drottninggatan?” frågar du då. ”Ja” svarar jag ”MOT Gamla Stan” ”AAAAH DÄÄÄÄR”).

Jag var in charge of the barnböcker på bokrean och boy var det ton! Efter ett tag fick jag nästan hoppa i kartongen för att nå böckerna. Det var dessutom första gången någon refererat min korthet till ”smurf”. Sant, min ”substitute chief” och jag skulle sätta upp lite ”bargains in English” på väggen och får höra att jag inte heller kommer nå för ”jag är ju också en smurf”. I get the reference though, jag är en mycket liten person. Däremot är jag inte blå.

ÄNYWAY, på rasten läste jag i ”Med fem diamanter” av Sara Lidman och nu är det bestämt. Jag ger upp den! Fy fabian för konstig bok! Antar att jag får skriva en liten ”ge upp” recension senare för saker att säga om den har jag. Minsann.

Tillbaka till arbetet och finns det något finare än när kunder kommer och tittar på reaböckerna (vilket är helt okej, det gör jag också) men sen tar upp dem och typ slänger dem någon annanstans när man stått i timmar och fått ryggskott för att få upp bokjävlarna? Oh well…

Dessutom kikade abstinensen efter chokladen in och jag hade sån megahuvudvärk. Asså fy och blä. Men böckerna kom upp på pallar och bord och är nu redo att bli köpta inför bokrean. BOKREA. I år blir det window shopping för min del. Högst tio böcker kan köpas av mig iår och då ska de ta mig tusan vara böcker jag vill läsa på sekunden och inte hamnar i bokhyllan. Tyvärr klassas inte bokreaböckerna som de eftersom majoriteten går att låna på biblioteket.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

One thought on “Bokbärare och bokgeuppare

  1. Haha, då är jag också smurf ;)

    SV: Det är bra här, hoppas det är det med dig också!
    Det kommer jag inte ihåg nu såhär i efterhand, tyvärr..

Kommentera

