bokhandlarn

Fokus i mars

Lämna en kommentar

marsläsning

 

Sista månaden av Jorden runt-utmaningen. Fatta att det redan har gått ett halvår! 

*Fri från Oro, ångest och fobier av Maria Farm Larsson och Håkan Wisung – Nästa bok i min måbra-läsning som dessutom nog är den absolut äldsta hyllvärmare jag har. Inte för att jag inte vill läsa den, den liksom… prioriteras inte när man har skönlitteratur. Men nu så. Nu så.

*Whose reality counts av Robert Chambers – Denna blir nog kvar som månadsfokus några månader till eftersom det är kurslitteratur från en kurs jag läste förra året.

*Bunheads av Sophie Flack – Kommer förmodligen inte bli läst denna månad. Har lite andra prioriterade även om denna låter väldigt lovande

*Go ask Alice av Anonymous – Inte börjat på än och kommer förmodligen inte göra det förrän jorden runt-läsningen är färdig.

*Mockingjay av Suzanne Collins – kommer tyvärr inte börja på den förrän jag avslutat i alla fall hälften av alla mina miljarder påbörjade böcker. Längtar.

* Tåg till Trieste av Domnica Radulescu – Jorden runt-läsningen, Rumänien. Dessutom en bokvinst från Nilmas Bokhylla. Ska bli superspännande att läsa!

*Fjärran Stränder av Kristin Hannah – Superfokus denna månad. SKA. BLI. UTLÄST.

* No och Jag av Delphine De Vigan – SISTA jorden-runt boken för utmaningen, Frankrike. Kommer såklart fortsätta men utan schema och deadline. Ska bli rolig att läsa.

* Den tomma stolen av J.K Rowling – får se om det finns någon engelsk version ledig på biblan, om inte får det bli på svenska. No big deal… I hope.

*Samtal med mig själv av Nelson Mandela – Började faktiskt på den. Än så länge något besviken.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

