bokhandlarn

Kort om två barnböcker

3 kommentarer

9789129683516_large_eddie-och-julen_kartonnagebokinfo

 

 

 

Mycket fin barnbok om lilla Eddie som upptäcker en ny och något lustig tid på året: julen. Jag tyckte bilderna var helt bedårande och det tog mig superlång tid att läsa boken eftersom jag var tvungen att upptäcka precis ALLT på varje sida! Visserligen är boken rätt så säsongsbaserad, men fin var den och kommer nog läsa Eddie får en lillebror. Eftersom jag har två underbara småsyskon hemma så har boken gått till dem.

Läs ex: Rabén & Sjögren från bokkvällen på Nalen

ÖÖÖÖÖ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mina underbara småsyskon Filippa och Oliver fick nyss en ny bra bok.

______________________________________________________________________________

9789129680942_large_vem-ar-du-en-bok-om-tolerans_kartonnagebokinfo

 

 

Efter att ha läst ”Alla Barns Rätt” som så fint står i Filippas bokhylla blev jag väldigt nyfiken på vad för fina tankar Pernilla Stalfelt fått ner denna gång! Blev inte alls besviken. Det kändes faktiskt inte som en barnbok… Eller jo, det gjorde det, det kändes som en bok som alla borde läsa lite då och då för att påminnas om hur underbart det är att vi alla är olika och att faktiskt lära sig att acceptera det. Rekommenderar helt klart att du ger dig på denna bok, fin rolig och definitivt tänkvärd. Eftersom jag dessutom har en underbar liten kusin så har boken gått till honom som han kan läsa i många år framåt!

Läs ex: Rabén & Sjögren från bokkvällen på Nalen

  
ÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

 

 

 

 

 

 

Underbara kusin Tim har också fått en ny liten bok!

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

3 thoughts on “Kort om två barnböcker

  1. Pingback: Läst i februari | bokhandlarn

  2. Vad fint skrivet om alla små barnen. Puss

Kommentera

