bokhandlarn

Påskpaprikan återvänder

1 kommentar

Sedan begynnelsernas tid, det vill säga cirka fem år sedan, har påskäggen bestått av en gul paprika.

Det började med att mamma ansåg mina småsyskon (som på den tiden bara var ett nytt småsyskon) var för små för att vara introducerade för godis, därför fick påskägget bestå av en paprika. Filippa blev förtjust och åt nöjt upp sin grönsak.

Även i år fick Oliver och Filippa en  varsin gul paprika… och några små godisbitar. Nöjda knaprar de vidare. Själv fick jag faktiskt ett påskägg jag med, bestående av en liten Karl Fazerchoklad och 500 kr på mitt konto (evigt tacksam)! Mamma funderade även på om inte jag också skulle få en paprika. Det hade vart kul, men är inte riktigt min tradition så som det är småsyskonens.

Med det ville jag säga att påsken nästan är bra. Vi befinner oss i Norrköping hos mina morföräldrar och har lekt i lekparker och haft det allmänt mysigt. Nu har mamma och mormor vinterkräksjukan och jag och morfar väntar på vår tur. Suck. Kanske blir det jag som får köra oss alla hem om nu mamma anförtror mig med att köra småbarnen (endast små vägar har hittills vart okej, som till och från dagis, varav mamma ringer varannan sekund för att kolla om vi lever). För hem måste jag. I’m a student and all.

Hur som helst, har bokrecensioner att skriva, annat bokrelaterat blahaj att skriva, en book haul att skriva… temat seems to be skriva. Men det får vänta lite.

Nu ska jag ställa Olivers påskpaprika i kylen då den inte är uppäten än. Glad Påsk.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

One thought on “Påskpaprikan återvänder

  1. Pingback: Påskhicka | bokhandlarn

Kommentera

