bokhandlarn

Fokus i april

Lämna en kommentar

aprilläsning

Nu har visst lite av april redan gått och läsningen är fullt igång.

*Fri från Oro, ångest och fobier av Maria Farm Larsson och Håkan Wisung – Nästa bok i min måbra-läsning som dessutom nog är den absolut äldsta hyllvärmare jag har. Inte för att jag inte vill läsa den, den liksom… prioriteras inte när man har skönlitteratur. Börjar förmodligen inte på den i april (kanske, men räknar inte med det)

*Whose reality counts av Robert Chambers – Mindre än hundra sidor kvar. I can do it!!! Denna bok ska INTE vara med på ”Fokus i maj”

*Bunheads av Sophie Flack – Så fort jag läst ut ”Samtal med mig själv” så fortsätter jag på denna. *längtar*

*Go ask Alice av Anonymous – Klassikerutmaningen. Snart utläst.

*Mockingjay av Suzanne Collins – Vill vill vill vill vill vill! Och det blir snart… Så fort Bunheads är färdigläst.

*På vägen till Bagdad  av Guneli Gün – Jorden runt-utmaningen. Land: Afghanistan. Ganska gammal bok men kan tänka mig att den kommer vara intressant att läsa.

*Från Signe till Alberte av Kerstin Thorvall – Då har jag lyckats byta ut den gamla hyllvärmaren (Fjärran stränder) mot en ny. I den här takten lär jag bli av med mina hyllvärmare om sisådär sju år. Men men, alltid något.

*Sputnik älskling av Haruki Murakami – en lånebok från min vän Emma som hon bara säger att jag MÅSTE läsa. Klart jag ska. Hoppas kunna fastna för Murakamis charm.

*Den tomma stolen av J.K Rowling – får se om det finns någon engelsk version ledig på biblan, om inte får det bli på svenska. No big deal… I hope.

*Samtal med mig själv av Nelson Mandela – Snart på sida 100. Kommer bli utläst i april. Förhoppningsvis innan den 20:e då jag vill ge den till en person.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

