bokhandlarn

En helt ny känsla

2 kommentarer

Jag vaknade upp i natt till en känsla jag ALDRIG vill uppleva igen. Låt oss ta det från början, då drömmar inte alltid är lätta att beskriva. 

Vid Hemköp nära min pappa hade en lyktstolpe som samtidigt var ett gäng av något slag börjat skjuta hejvillt. Så stod det i tidningen jag läste påväg till min dansuppvisning inför ett gäng idiotiska tjejer jag känner (fråga mig dock inte vilka för jag vet inte om de var verkliga eller bara gestaltade en allmän frustration inom mig) i ett väldigt trångt bibliotek.

Jag bestämde mig för att dansa ”Blame it on the Boogie” med Jackson 5 som var min första koreografi och låt jag dansade till när jag insåg min passion till dans som fjortonåring. Men låten blev en annan och jag började dansa modern/lyrisk/contemporary och var ett med musiken. Halva låten hade gått innan jag upptäckte att detta var något helt annat än ursprungsidén och jag avbröt mig. Den värsta idioten var i tårar, dansen hade verkligen rört henne. Jag var förvånad.

Mamma hämtar upp mig. Vi pratar. Av någon anledning åker vi på vägen nära min pappa. Hon ska hämta mig efter varje föreställning bestämde vi. Men så blev det inte… Från lyktstolpen som samtidigt var ett gäng kom det plötsligt ett skott… och ett till… och ännu ett, som träffade bilrutan. Hemköp sprängdes upp. Jag kastades mot mammas famn och kände mig träffad. ”Mamma, kör, ta en annan väg! KÖR” skrek jag förtvivlat. Men mammas kropp blev bara tyngre och tillslut gav hon ifrån sig ett ”J-jag.. dör nu…”

Det var då jag insåg att allt var över och att det gått för snabbt. Smärtan i mitt huvud var obeskrivlig. Huvudet kändes som en tomat som någon tagit en tugga av. Det var över. Panik. Rädsla. Familjen. FAN. Dags att dö….

Jag vaknade ensam i min lägenhet. Ingen att ringa då alla sov. Jag har drömt om död förut, om bomber och sprängningar. Men aldrig såhär. Jag känner mig helt vilse, och mammas ord hänger kvar i mig. Jag önskar ingen denna känsla.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

2 thoughts on “En helt ny känsla

  1. Usch, jag hatar verkligen mardrömmar. Har dom ganska ofta och då kan jag gå runt en hel dag med samma obehagliga känsla utan att knappt minnas vad drömmen handlande om :(

  2. Du vet att du får ringa mig när som helst <3

Kommentera

