bokhandlarn

Book Haul # 2

Lämna en kommentar

Once again har jag nya böcker… utan att ha spenderat ett endaste öre. Det går ju bra att spara pengar det här. Men nu känner jag seriöst att jag snart inte kan ta emot fler böcker. I alla fall inte tills min födelsedag i september. Visst, det finns miljarder böcker jag inte äger och vill läsa (som inte heller finns på svenska bibblan) men jag är ganska nöjd med mina TBR i bokhyllan. Alla som står där vill jag läsa. So let’s give them a chance.

Bok 1: adopterad

9789146221494_200_var-blev-du-av-bernadette

En tjej på Fru Bookeds facebooksida ville ge bort sitt ex av Var blev du av Bernadette. Hon bodde rätt nära mig så jag tänkte why the heck not och nu är den min.

Bok 2: också adopterad

9789146221333_large_jag-skulle-aldrig-ljuga-for-dig

Min högskola har en slags byteshörna. Har länge vart nyfiken på denna bok så jag passade på att ge den ett nytt hem.

Bok 3: Pappa i Chicago

9780613237529_large_the-perks-of-being-a-wallflower

The Perks of being a Wallflower. Yaaay! Äntligen! Har gått direkt till min sommarläslista.

Bok 4-6: pappa i liverpool

9780857865533_200_life-of-pi_haftad9780141345659_200_the-fault-in-our-stars_haftad9781851689040_200_running-the-rift_haftad

Jag hade verkligen inte förväntat mig några böcker efter pappas helg i Liverpool, så detta blev en trevlig överraskning. Life of Pi köpte jag på svenska för tio kronor förra året men läser den hellre på engelska. The Fault in Our Stars hade jag redan då jag fick den för exakt en månad sen… av pappa… när han var i England (”Jag tyyyckte jag kände igen den”). Running the Rift var en chansning från pappa. Har vart på min önskelista forever! Bra chansat om man säger så! Blev Superglad för allt!!

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

