bokhandlarn

And may the odds of reading in peace be EVER in your favour

1 kommentar

För typ två veckor sedan hade jag en megasuperjobbigargrhgjg-tenta om Tropiska sjukdomar och epidemiologi. Självklart blev min belöning sen på fredagen att börja läsa ”Mockingjay” av Suzanne Collins. Det slutade med att det som jag misstänkt all along – I got hooked.

Så när jag var påväg hem (för några dagar sedan) på pendeltåget satte sig en äldre dam mittemot mig och var allmänt tjattrig (kan fortfarande inte räkna ut om mannen bredvid henne var i sällskap eller ej… Han försvann efter ett tag ”för att kolla ordningen på pendeltågsstationerna” och kom inte tillbaka).

Tillslut frågade hon vad jag läste. När jag berättade att det var hungerspelen blev hon väldigt engagerad då hon hört så mycket om serien men samtidigt inte vet något om den. Hon ville veta ALLT – jag skojar inte – ALLT om alla böcker och filmer och vad jag tyckte och om vuxna läste boken och om si och så och allt däremellan. Får väl passa på att be om ursäkt för alla spoilers till de som tjuvlyssnade.

Det lite lustiga var när hon ville veta hur allt slutade. Jag sitter med tredje boken, bokmärket på sida 150. I. DONT. KNOW. HOW. IT. ENDS. Men hon ville likt förbaskat veta.

Nu kan jag inte komma fram till om det var trevligt att diskutera en bra serie med en främling eller irriterande att min sträckläsning blev avbruten. Oh well.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

One thought on “And may the odds of reading in peace be EVER in your favour

  1. Haha låter som en ganska rolig kvinna och så engagerad! ;)

Kommentera

