bokhandlarn

Read-A-Thon you say… Huh

1 kommentar

Okej så de svenska bokbloggarna hade fullt upp med sina läs-a-lot och det var intressant att läsa om. Tyvärr kunde jag inte vara med  för att ja… veckan passade verkligen inte alls p g a jobb och sånt. Men så slog jag av en slump på mina YouTube prenumerationer och insåg att deras Read-a-thons börjar NU. Veckan jag är LEDIG. Veckan pojkvännen är utomlands. Veckan då jag bara ska ta det LUGNT och VILA upp MIG. Perrrrfect.

Så jag hakar på och modifierar lite så som man gör när man gör som man vill.

1. Read a classic. 

Inga problem då jag har hela min klassikerbox på stand by. Så denna vecka ska jag försöka läsa ”Pappa Långben”

PappaLangben

 

 

2. Re-read a book  Avsluta påbörjad bok

Champagneführern av Kåre Halldén (Imponerad för att vara min första deckare EVAR)

champagnefuhrern

3. Read something that has been on your shelf forever

Den andra systern Boleyn. Också på stand by i min sommarläsningshög så perfect.

boleyn-girl_poster_33909119

4. Finish a series

Eldens vrede. Tredje delen. Sista delen. Kort. Perfekt.

eldens-vrede

5. Read something over 500 pages. 

Freedom. Över 600 sidor.

7905092

6. Read 300 pages a day

We’ll see about that. Är trots allt lite av en slow reader.

7. Read an audio book 

Freedom.

Så ja, vi får se hur mycket som blir av men det skulle vara härligt att få ägna lite tid åt att bara läsa och ha det gott.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

One thought on “Read-A-Thon you say… Huh

  1. Pingback: Read-A-Thon är nu över och så gick det: | bokhandlarn

Kommentera

