bokhandlarn

Konsten att vara otrogen på Facebook

Lämna en kommentar

9789170018626_200_konsten-att-vara-otrogen-pa-facebook_pocket

Handling (från Bokus):

Tove och hennes make Fredrik hade hoppats att flytten till Varberg skulle innebära en nystart. Att de skulle hitta tillbaka till varandra, att livet skulle bli både enklare och mer spännande. 

Ju längre tiden går, desto mer inser Tove hur mycket hon saknar livet i Göteborg. 

Facebook blir Toves räddning. Här väver hon samman dåtid med nutid när hennes nätverk växer. Här håller hon kontakt med vännerna. Här är hon fortfarande en del av sina kollegors vardag.

Och det är på Facebook hon hittar mannen hon aldrig riktigt kunnat glömma. När hon en sen kväll skriver ”Tove här, från längesedan” har hon ingen aning om vad det är hon sätter igång …

Kommentar:

Helt okej bok men inte riktigt vad jag var ute efter tror jag.

Boken handlar om Tove som genom Facebook hittar en gammal kärlek och börjar ta mer och mer kontakt med honom, utan att berätta för sin man. Det är väl själva huvudhandlingen.

Men mest tyckte jag faktiskt om när hon hängde med sina kompisar och pratade om deras gemensamma jobb faktiskt. Kanske låter tråkigt men det var då jag kände att historien fick mer liv. Blev ganska frustrerad på Tove som ständigt liksom… var passiv. Hon hade typ inget gemensamt med sin man och de var sjukt trista tillsammans. ”Jag vill inte bo i Varberg” ”men det vill jag” moving on… Okej…

Hennes gamla flamma… Såg verkligen ingenting som var intressant med honom och hon är villig att sätta hela sitt liv på spel för denna någon, och sen när hon kommer till det där klassiska ”nej men jag hade det nog bättre innan” så krävdes världens minsta grej för att hon skulle inse det.

Statusuppdateringarna var ganska roliga och de påminner mig väldigt mycket om hur statusuppdateringarna på Facebook faktiskt brukar se ut hos en de karriärkvinnor med familj i 35+ åldern.

Helt okej bok som säkert många kommer uppskatta om de letar efter något mer lättsamt.

Konsten att vara otrogen på Facebook av Gunilla Bergensten| Antal sidor: 252 |  Utgivningsår: 2010 | Förlag: Månpocket| Från: Mitt jobb, augusti 2012

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

