bokhandlarn

Read-A-Thon är nu över och så gick det:

Lämna en kommentar

196

För lite över en vecka sedan (en vecka och en dag. Man ska vara exakt. Har jag lärt mig. Av någon… Tror jag) bestämde jag mig för att delta i ett Read-A-Thon som pågick på YouTube, även kallat Booktube-A-Thon, nu när man ändå ska vara exakt. Här kan du läsa om mina vackra ambitioner.

Och här kan du läsa om hur ambitionerna sprack:

Eller ja, sprack de verkligen? Grejen var att man skulle prioritera bort allt som gick att prioritera bort och bara läsa. Det tyckte jag nog allt inte att jag gjorde. Läste som tusan gjorde jag, men det gör jag ju liksom alltid. Kanske ökade min lässtund med typ 10 %. Men, MEN, fyra böcker blev utlästa.

Mål 1: Read a Classic
Pappa Långben var ju helt bedårande! Hade faktiskt inte hört talats om den förrän jag köpte klassikerboxen. Recension kommer när resten av boxen blir utläst. Men kan säga såhär redan nu: kolla upp den! Jag rekommenderar!

Mål 2: Avsluta påbörjad bok
Det var faktiskt det jag sysslade med på måndagen. Läsa över hundra sidor för att bli klar med Champagnef’ührern. Även om den var väldigt bra så var det en utmaning att läsa så mycket på en gång. Ögonen ville sprängas. Recension inom kort.

Mål 3: Read something that has been on your shelf forever
Min andra bok för i år som jag gett upp. Mer om varför snart i recension. 

Mål 4: Finish i series
Blev klar med Eldens Vrede och har nu en serie avslutad! Tjohej. That would be fyra totalt (HP, THG, Ingo, Eldens hemlighet) om man inte räknar alla serier från när jag var tolv.

Mål 5 och 6: Read something over 500 pages/Read an audiobook
Freedom blev äntligen klar. Den är så otroligt tjock så den har liksom gått och blivit ett projekt nu ett tag. Men nu är den klar!

Mål 7: Read 300 pages a day
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

