bokhandlarn

Somewhere over the rainbow a Munchkin is dancing

Lämna en kommentar

8705573

Weeeeeee’re off to read the handling, the handling of this classical book:

The Wonderful Wizard of Oz is American’s most enduring fairy tale. From the moment Dorothy puts on the silver slippers (changed to ruby slippers by MGM to take advantage of their new advance in movie making: color) until the moment she clicks her heels and returns home to Kansas you will be swept away and captivated by her extraordinary story.

We represent the kommentar guild, the kommentar guild the kommentar guild:

Alltså åh. Vad glad jag är att jag äntligen har läst denna bok! Speciellt då filmen är en av mina favoriter. Vilket mysigt litet äventyr säger jag bara! Jag vet inte varför jag inte läst boken förrän nu. Det blev väl något mer lockande när det kom så vackra omslag till historien (är inte så värst förtjust i de där grymt barnsliga.

Den här boken var ramen till filmen. Handlingen tog sig mycket snabbt fram och redan vid sida 20 hade typ en halvtimme av handlingen i filmen gått. Men jag hade inga problem med det. Jag förstod redan från början att detta var en barnbok. En saga för barn. Filmen är en musikal. En klassiker. En familjefilm. Båda kompletterade varandra så bra. Filmen för att den är, well, bäst och boken för att det fanns lite extra scener med som gjorde läsningen spännande.

Det var en gullig historia. Filmen är fortfarande bättre, men det var helt klart värt att läsa boken.

Tyvärr har jag nyligen gått och sett Return to Oz, uppföljaren från 80-talet. Åh mardrömmar! But more on that later…

The Wonderful Wizard of Oz av L. Frank Baum| Antal sidor: 149 |  Utgivningsår: 1899 (min utgåva 2010) | Förlag: Collins Classics| Från: Bokus.com augusti 2012 

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

