bokhandlarn

Idag har vart en sån där dag.

3 kommentarer

Ja precis, en sån dag.

Prideparaden går utanför jobbet. Ibland lite Cara Mia och ibland lite untz untz untz. Själv var man inne i bokhandeln. Och inte nog med att jag hittade ett arabiskt mynt som fick följa med mig hem, så träffade jag också en livs levande författare.

Aha tänker du. Aha tänker jag.

Det var nämligen faktiskt författaren till… Nej vänta, vi tar det såhär istället:

Kvinnan går in och jag hälsar och frågar om hjälp. Det första jag lägger märke till är att hon har örhängen på sig formade som Afrika. Hur som helst så följer jag henne till korsordspennorna och vi börjar prata lite. Turns out hon bor i Afrika (var frågar då jag, Zambia har jag för mig att hon svarade) och snart ska tillbaka. Turns out hon jobbar för Kooperation utan gränser. Men shit tänker jag! Det är ju min stora dröm! Och då drämmer hon till med att vi säkert har några av hennes böcker i bokhandeln. Och det var inte en sån där författare som man inte har hört talats om, utan

Karin Alfredsson

Sen minns jag inget mer än att jag betedde mig som om min syrra skulle ha träffat Justin Bieber (bara för att hon påpekade att jag ofta nämner henne och hennes fandom till mr bäver here. This one’s for you sis!)

Annars då? Jo en kund frågade om jag brukade ha ont i ryggen. DET BRUKAR JAG! Så hon frågade om hon fick be för mig. ”Visst” sa jag eftersom why not liksom och så gjorde hon det. Mycket trevlig tjej.

Annars igen. En man, 40+ kom in i butiken häromdagen och skulle köpa ett ex av Femtio nyanser av honom. För er som inte har koll, framsidan är grå med en slips. Då säger han ”visst är väl den här lite som Buthler och Öhrlunds böcker?” (för er som inte har koll, det är deckare). Innan jag hinner svara fortsätter han ”för jag gillade verkligen dem och tänkte att den här boken har sålt som attan, det borde väl handla lite om samma sak… eller?” Jag, som inte riktigt vet hur jag ska svara på detta tittar ner lite i golvet och sen upp på mannen och bara säger som det är ”Eh.. alltså… Nej, jag skulle nog inte säga att boken är lik de av Buthler och Öhrlund, denna är erotisk och innehåller BDSM...” Hans blick var rätt så priceless och köpet genomfördes inte… Förrän en kvart senare då han kom in i butiken och sa ”äsch jag skiter i att den inte är lik Buthler och Öhrlund, den säljer som smör så den kan nog allt vara värd att läsa”. Så slutklämmen från oss alla blir väl då ett genuint tillönskande av trevlig läsning för denna man. 

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

3 thoughts on “Idag har vart en sån där dag.

  1. Hahaha du skriver så kul och tack till referensen ;) <3

Kommentera

