bokhandlarn

Please sir, may I take a nap?

2 kommentarer

I måndags kom det en liten liten pojke till världen. Min lillebror <3 We call him ”ej namngiven pojken” då det stod ”ej namngiven flickan” på Filippas pass när hon var bebis och hade ett passfoto format som ett litet ägghuvud. Söt är han. Galet söt. Gnyr när han sover, helt luddig, rivmärken överallt av sina naglar… Miss him already.

Medan mamma är på BB springer man galet mycket ärenden för att allt ska fungera som det ska. I korta drag:

… Försöker förbereda inför seminariet och somnar sent och lite oroligt. Då ringer låtsaspappa mitt i natten och säger att de kommer över med Filippa och Oliver för mamma ska föda NU.

… Barnen hos mig hela måndag morgon. Deras farmor hämtar upp dem och jag blir klar med allt skolrelaterat (för denna gång, fick nyss ett mejl med saker jag måste åtgärda).

… Åker hem till mamma på eftermiddagen och tar över barnpassningen från deras farmor.

… På tisdag morgon är det på med kläderna och fix med barnen och iväg med dem till dagis. Med en och en annan fuskis på morgonen:

083

För när de är lämnade på dagis rusar jag till bussen för att hinna med lite Zumba. När Zumban är klar rusar jag till nästa buss och åker till Danderyds sjukhus (busstur på cirka en timme) för att hälsa på mamma, Calle, och lille lille trollet:

082Sen snabbt tunnelbanan hem och springa från busshållplatsen för att hämta min syrras ID och bankkort och sen med nästa buss som tar mig hem till mamma för att hämta barnen på dagis.

Fullkomligt vägrade stressa efter det så jag tog Oliver på en promenad  till Konsum för att köpa glass (Filippa kallade mig pruttkorv och gick hem med Hedda och hennes pappa). Sen hade vi en luuuugn kväll…

… Natten däremot…  Oliver sparkar Filippa i sömnen tre gånger och den tredje gången ryter jag till att nu får hon sjutton ta och lägga sig rakt och kanske inte sova med ansiktet precis vid hans fötter. Då blir hon ledsen och vill ha mamma. Suck. Bara mamma funkar ingen annan. Men mamma är kvar på sjukan. Tillslut frågar jag om hon vill höra en saga. DET funkar. Tjohej. Sömn. Mycket efterlängtad.

Nattis kommer till mamma över natten. Hon hjälper mig få ordning barnen. Vi kör dem till dagis. Kör hem till mamma. Lastar av barnstolarna för de ska barnens farmor ha senare. Tar färjan till Tumba och släpper Nattis på jobbet. Åker hem till min pappa och tänkte sova… Mamma ringer och några saker ligger kvar i bilen som hör till barnstolarna. Bara köra tillbaka… Sen åker jag hem till pappa igen och får min efterlängtade vila.

Efter det kommer Andreas över och vi äter middag och kollar på Spy Kids (The nostalgic couple! Although, Andreas hade inte sett filmen förut. Oh well, nu har han det). Glömde jag nämna att medan jag körde fram och tillbaka (dvs inte körde utan väntade på färjan/åkte färja) ringde jag nästan ALLA föräldrar till Filippas dagiskompisar för att kolla om de kommer på hennes fem-årskalas på söndag.

Supersyrran, eller vad säger ni?

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

2 thoughts on “Please sir, may I take a nap?

  1. Du är verkligen världens bästa storasyster! Tur att de har dig (och Nattis oxå förstås). Puss på dig, fina Emilie.

  2. Du är grym Emilie! Sen är jag så tacksam för du kom med bankkortet och ID kortet <3333

Kommentera

