bokhandlarn

Andra boken jag ger upp iår

Lämna en kommentar

boleyn-girl_poster_33909119

Vet inte hur länge jag haft boken i min bokhylla. För länge. Men tillslut fick jag i alla fall för mig att det var dags att läsa boken… Kom till sidan 78, sen gick det inte mer. Not my cup of tea säger jag bara. Jag gillar historieböcker… Såvida de utspelar sig i slutet av 1800-talet och hela 1900-talet. Innan dess måste boken vara någorlunda speciell om den ska tilltala mig.

Med tanke på att boken är 475 sidor tjock och jag gav upp vid sida 78 så gav jag den inte speciellt mycket tid. Men det räckte. Det här är ingen bok för mig. Ska nog se filmen istället och klaga lite över den.

Har hört att den blir bättre längre in men jag skiter helt fullkomligt i Mary Boleyn och hovet där hon bor. Så nej, den kanske är bra för någon annan men för mig räckte det jag läste gott och väl.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

