bokhandlarn

Det fina med kurslitteratur

Lämna en kommentar

Såhär på kvällskvisten tänkte jag att jag kunde köra en liten diskussion. Eller en ”såhär tycker jag”. Eller något. En text blir det i alla fall. Är lite trött, vi håller på att skapa flyktingläger i skolan. Jag och min grupp har då förflyttat oss till Brasilien där det 2011 skedde en kraftig landslide (tänk er en lavin av lera) i Rio de Janeiro och därmed gjorde många människor hemlösa. Med tanke på att man kanske kommer att göra detta i verkligheten senare gör en lite spänd.

Skolan ja. Jag kan inte undgå att lägga märke till att många inte räknar kurslitteratur som roliga inköp, eller en del av ens läsning. Och det är ju såklart okej. Men såhär tänker jag; jag läser ett program som jag är djupt engagerad i. Programet heter Utveckling och Internationellt Samarbete. Min inriktning är Internationell Hälsa. Jag trivdes rätt bra på UIS, och sen när inriktningen började så riktigt stormtrivdes jag. Detta vill jag göra med mitt liv. Och för att göra det behöver jag plugga. Då ingår kurslitteratur.

Inte allt, men mycket av min kurslitteratur har vart riktiga page turners och jag är glad att jag får sätta mig ner med en kopp te i fåtöljen och bara ha det trevligt och läsa på. Sen blir det ännu mer spännande när jag hittar skönlitteratur som är relaterat till min kurs (och det är det ju inte brist på direkt)

Om du nu läser en kurs eller ett program som är något mindre framtvingat utan något som du är rätt passionerad över, kolla igen på kurslitteraturen. Det är för det mesta mer än bara tråk och plugg, vissa är rentav riktigt bra. Jag är inte lika mycket av en plugghäst som jag skulle önska, men läsnörd är jag through and through och för mig ingår där min fina (och ofta spännande!) kurslitteratur

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

