bokhandlarn

Det brukar kallas inspiration

Lämna en kommentar

För ett tag sedan läste jag ut boken ”Nedkopplad” av Susan Maushart (recension kommer vilket år som helst) som lite kort handlar om hur hon lägger av med elektronisk uppkoppling och tv etc i ett halvår… med tre tonårsbarn. Som student känns detta inte speciellt aktuellt för mig, men jag är så galet trött på internet och mobiltelefoner nu.

Skärmavbild 2013-10-12 kl. 17.31.19

Så från och med förra veckan fram till julafton har jag tv och datorfria lördagar. Vanligaste reaktionen ”vad ska du göra då?” (Exactly my point, måste frågan ställas är det dags!)

As for telefonen: den är på. Messa och ringa och lyssna på ljudbok är okej. Men alla appar och internet är OFF. Förra lördagen var så galet tyst och underbar. På kvällen hade vi överraskningsfest för pappa som fyllde femtio och jag kände mig social! Tills syskonen och de andra ”i min ålder” (jag är några år äldre) börjar sjunka in i sina Iphone-världar.

Hur som helst, imorgon är min andra lördag utan att vara uppkopplad. Min recension på boken kommer snart, men ett litet smygbetyg: inspiration. 

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

