bokhandlarn

Ta jobbet med sig hem (bokhandelversionen)

Lämna en kommentar

I min senaste book haul (Long overdue book haul #6) skrev jag att jag hittade fem böcker på loppmarknad. Det hände en rätt så rolig sak på denna loppis. Jag gick med min pöjk Andreas och hans syster Elin. Det var en ganska galen, stor loppis där folk bar på riktigt stora saker som de fyndat. Jag menar madrasser låg gräsmattan och det var regnigt och barn klev på dem med sina leriga skor och what the hell liksom. 

Men bokavdelningen. Bokavdelningen… Massa fina böcker. Den första jag hittade var ”Den blå dagboken” av James A. Levine som jag tyckte väldigt mycket om. Jag tar upp den, vänder mig till Andreas och säger ”Andreas?Andreas! Den här boken är galet bra!” Så lägger jag tillbaka den.  Medan jag letar vidare känner jag att en dam liksom sneglar på mig. Tänker inte vidare på det men tillslut börjar hon prata: ”Ursäkta mig men vilken bok var det du sa var så himla bra?” jag visar henne boken, hon läser på baksidan och lägger den direkt i sin korg.

Bokrekommenderare vilar aldrig.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

