bokhandlarn

Nu är det mycket

Lämna en kommentar

Julruschen på bokhandeln kombinerad med C-uppsatsen är inget jag rekommenderar. Eller någonsin kommer att göra igen. Visst, det är väl skönt att inte kunna tänka på c-uppsatsen när man jobbar då det är omöjligt med allt folk som julhandlar men det innebär samtidigt att jag aldrig får någon rast. Jag vaknar -plugg. Jobbar… Har rast på jobbet – plugg… Kommer hem vid åtta-nio – plugg… Eftersom jag trodde jag försovit mig och skulle åka om en timma för att sedan upptäcka att jag inte alls försovit mig och åker om två timmar blev jag så glad att jag kände för att blogga lite innan plugget.

Julhandeln är som vanligt i år. MEN, and get this: jag behöver bara skrika ”EN GEMENSAM KÖ” och folk ser sig förvirrat om, ber om ursäkt och ställer sig i den kön. Istället för som förra året då de (observera att jag menar långt ifrån alla kunder. De är i detta fall refererar till de där allmänt otrevliga människorna som helt enkelt finns runt omkring oss) ser sura ut och skriker något om att de stått och väntat i en halvtimme där vid sidan av (SO. NOT. TRUE). Vi står på oss. De går ARGT till kön. Kommer till just min kassa. Kastar pengarna på mig. Lovely times. Så har det inte vart i år. Har hittills haft en människa som tror att man är immun mot kösystemet om man ”har lite bråttom” och därför inte lyssnar på expediten och därför vet expediten inte vad lilla hon ska göra så hon tar emot hen. Men när hen börjar fundera över vilka inköp hen ska ha eller inte säger jag bestämt ”fast vet du, nu måste jag ta nästa kund, du kan inte stå här och ta upp en kassa när kön är lång”. Då blev det halvfart på hen.

Om ni ursäktar har jag en c-uppsats att skriva.

Hej då och glad helg om man ska vara PK (det kom in en kund som ville ha julkort med krisi? Kristu? Kristoffers? födelse istället för tomtar för ”det är ju därför vi firar ju”. Vi ja… Är inte kristen så jag firar jul den moderna versionen som passar alla utom de som är allergiska mot sina släktingar)

Ps. Missa inte den 21:a december, då är det ”bokbloggare mot rasism”. Var med du också och skriv, Hashtagga (aldrig gjort förut men någon gång får man väl göra det) och kämpa mot rasismen. 

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

