bokhandlarn

Bokiga julklappar

6 kommentarer

Först vill jag visa två böcker som inte direkt är julklappar. En är från jobbet och en är en försenad födelsedagspresent från mormor och morfar.

ninja-timmy-och-de-stulna-skratten  Samrtin_Doehj_V_6219

Ninja Timmy och den stulna skatten och Drömhjärta

Och nu till julklapparna. Jag fick inte överdrivet många böcker och det är jag glad för. De ska ju hinna läsas.

under kupolen

 13455553 PeterNimbleCover

Under Kupolen fick jag från min bror och det var den enda bok jag inte önskat mig. Ska bli kul att läsa dock, någon gång är det väl Stephen Kings tur. The Peculiar och Peter Nimble and his fantastic eyes fick jag från världens finaste Andreas

belleEpoque_lgpurple1d471616-c5af-4c06-b654-c394c543e902img100

Belle Epoque fick jag från min fina mamma, Purple Hibiscus från kusin Elvira (hittade nyss kvittot och ser att den är köpt från bokhandeln där jag jobbar. Way to go!), Everything is Illuminated fick jag från moster Tina med familj.

9789185849826_2000e34c19705a13ab3bc4aec5138fd2d9012788061

Expeditionen: Min kärlekshistoria har jag velat läsa långt innan den blev utgiven och nu har jag den äntligen tack vare min fina pappa. Pappa gav mig även Denis Mukwege: En levnadsberättelse då han stötte på författaren i en bokhandeln och mindes att jag ”håller på med något liknande” (IN-TER-NAT-IONELL HÄ-L-SA). Väldigt gulligt av honom, denna bok har jag verkligen velat läsa fast inte hunnit nämna för någon så gissa om jag blev förvånad när jag fick den. Dance of Shadows fick jag av mamma. Bara ett problem. Den är på tyska. Det tyska förlaget tyckte det var helt appropriate att köra samma omslag och samma engelska titel. GAH. Men vi håller på att fixa byte av bok.

Det var de böckerna jag fick nu och det kommer bli svårt att dra ner på läsningen nu när det finns så mycket bra i hyllan!

PS. JAG BLIR SÅ SJUKT IRRITERAD NÄR MAN FIXAR SÅ ATT ALLA OMSLAG ÄR LIKA STORA OCH LIGGER PÅ RÄTT LINJE OCH SEN NÄR MAN PUBLICERAR SER DET UT SOM HEJ-KOM-OCH-HJÄLP-MIG! WHYYYYEE?!

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

6 thoughts on “Bokiga julklappar

  1. Under kupolen vill jag också testa på! :)

  2. Massa härliga böcker!

  3. Jag vill läsa Ninja Timmy!

Kommentera

