bokhandlarn

Minirecensioner #1

1 kommentar

i38055944._szw425h320_

Barn av sin stad (Stad #2) av Per Anders Fogelström | Antal sidor: 335 | Utgivningsår: 1962 (första utgåvan! Med autograf) | Förlag: Albert Bonniers förlag  |  Handling |

Kommentar: 

Enda anledningen till att jag fortsatte med stad-serien (med tanke på hur många böcker jag vill läsa, var jag inte imponerad nog med den serien för att fortsätta) var att jag fick del två i riktigt gammal utgåva med författarens autograf i. Så jag läste den, och jag är glad att jag gjorde det. Den var mycket mer intressant än vad ettan var. Fortfarande inte helt ”blown away” av serien men jag tror ändå jag kommer försöka med trean, och sen kanske fyra och so on.

Det var något med Henning och hans generation som fick mig att bli galet uttråkad. Nu med hans barn i spetsen så hände det lite mer, lite mer skandaler, lite mer av staden Stockholm började växa fram. Det bara hände mer helt enkelt.

 

 

 

Korparna

Korparna av Tomas Bannerhed | Antal sidor: 415 | Utgivningsår: 2011 | Förlag: Månpocket  |  Handling |

Kommentar: 

Tyvärr kom jag inte så värst nära inpå karaktärerna, kände mig aldrig som en del av historien. Boken var helt okej men inte riktigt mer än så.

Jag förstår varför boken fick Augustpris, den har ett språk som ”gubbarna i juryn” säkert går igång på. Men annars, nej. Den passade inte mig alls och såhär i efterhand när jag försöker fylla ut min goodreads-recension lite kommer jag inte ihåg något alls. Förutom besattheten av fåglar.

 

 

 

9789185225354_200_sockerberoende-sot-fantasi-eller-bitter-verklighet_kartonnageSockerberoende: Söt fantasi eller bitter verklighet? av Anki Sundin | Antal sidor: 176 | Utgivningsår: 2005 | Förlag: Fitnessförlaget  |  Handling |

Kommentar:

Jag fick låna denna bok av min mammas personliga tränare. Den var väldigt enkel att förstå, med betoning på enkel. Så om du känner att sockret har kontroll över dig istället för tvärt om kan jag verkligen rekommendera denna bok. Den är väldigt vetenskaplig, men på ett enkelt sätt (kan inte betona detta enough). Jag fick med mig rätt många tips. Många vet jag redan om sedan tidigare men det är bra att fräscha upp liten om dessa saker så att motivationen kommer tillbaka. Låt er inte skrämmas av världshistoriens hemskaste omslag som man skäms att sitta på tunnelbanan med.

 

 

 

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

One thought on “Minirecensioner #1

  1. Pingback: Klassikerutmaningen | bokhandlarn

Kommentera

