bokhandlarn

Nytillskott i hyllan 2013

Lämna en kommentar

Totalt 69 nya böcker och då räknar jag ej med de som jag läst (de som är grönmarkerade)

This simply wont do! Jag provar 5:1 principen i år, dvs att fem böcker ska vara utlästa för varje bok som kommer in i hyllan, och jag har bestämt mig att det gäller böcker som jag får också. Fällor att hålla koll på: Second hand, och då framförallt böcker som man köper bara för att de är billiga. Jag har vart superduktig på att inte gå på detta men mycket har slunkit förbi ändå. Har i alla fall läst fler böcker än som kommit in i hyllan.

Samma lista kommer även göra för 2014, de nytillkomna som blir lästa under året kommer tas bort ur beräkningen.

Fått av pappa:

  • Looking for Alaska
  • Little Bee
  • Ape house
  • Before she was mine
  • The ice cream girls
  • An Abundance of Katherines
  • The fault in our stars
  • Will Grayson, Will Grayson
  • The rosepetal beach *
  • The house I loved *
  • Papertowns
  • The perks of being a wallflower
  • Running the rift
  • Life of Pi
  • City of Bones

15 st (minus 1 läst). MEN De flesta kom i början av året innan jag insåg att det inte kommer vara hållbart om jag skickar långa listor till min givarvänliga pappa.

Fått av släkt/födelsedag/jul:

  • Shadow and bone
  • Drömhjärta
  • Under kupolen
  • Peter Nimble
  • Peculiar
  • Belle Epoque
  • Purple hibiscus
  • Everything is illuminated
  • Expeditionen
  • Denis Mukwege

10 st.

Goodiebags

  • 100 sätt att rädda maten
  • Fred!
  • Små solfåglar långt borta
  • Avgrundens änglar
  • Kroppspanik
  • Den dag jag blir fri
  • Öppen stad

7 st. Helt okej, alltid trevligt med bra böcker i Goodiebags till en viss del.

Vunnit:

  • Forgive my finns
  • Kyckling med plommon
  • The grimm legacy
  • Un Lun Dun
  • Wierd things costumers say in bookstores
  • Shadows on the moon
  • Nittonhundra

7st minus 3. Helt okej. Kul att vinna böcker man vill läsa

Köpt:

  • Divergent
  • The land of stories
  • Sommarsquash Tokolosh! (Second hand)
  • A corner of white
  • Alice in the country of hearts vol 2
  • The girl who fell beneath fairland
  • Tisdagarna med Morrie (Second hand)
  • [geim] (Second hand)
  • En blomma i Afrikas öknen (second hand)
  • Den sjätte gudinnan (second hand)
  • Fånge i öknen (second hand)
  • The spellbook of Listen Taylor
  • Why we broke up
  • Every day
  • My sparkling misfortune

15. Jag har betalat fullt pris för böcker jag verkligen vill läsa (förutom divergent då jag bara betalade portot). Det är second hand-fynden jag måste passa mig för. Bara för att det är billigt betalar det högt pris i mediokert intresse av dessa böcker och stress av att listan växer.

Fått överta:

  • Jag skulle aldrig ljuga för dig
  • Var blev du av bernadette
  • Feasting, fasting

3. Ingen siffra alls.

Från jobbet:

  • Jellicoe Road
  • The prisoner of heaven
  • Sång till den storm som skall komma
  • The time keeper
  • Wonder
  • Gone
  • Samnang Tiggarpojken
  • Mornings in jenin
  • En ung kvinnas sista ord *
  • The unlikely pilgrimage of Harold Fry
  • Ninja Timmy

11. De flesta böcker vill jag läsa nu nu nu så det är okej. Men så ska man ju läsa dem också.

Bokbyte:

  • Eva Luna
  • Rosa boken *
  • The secret diary of Adrian Mole
  • Darling river
  • Påskön

5. Kommer nog inte bokbyta mycket 2014. Hade betydligt mer men de hann knappt hamna i hyllan innan de åkte iväg till second hand.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

