bokhandlarn

Läst i januari

Lämna en kommentar

  1. Crossroads av Mary Ting
  2. Good faeries, bad faeries av Brian Froud
  3. Momo eller kampen om tiden av Michael Ende
  4. The firefly letters av Margarita Engle
  5. The invention of Hugo Cabret av Brian Selznick
  6. Elfenbenskusten av Maud Edgren-Schori och Pierre Schori
  7. An abundance of Kathrines av John Green
  8. Little Bee av Chris Cleeve

*

  • Svenska: 2
  • Engelska: 6
  • e-bok: 1 (Elfenbenskusten)
  • Seriealbum: –
  • Påbörjad serie: 1 (Crossroads. Men den kommer jag INTE fortsätta med. Geez…)
  • Fortsättning serie: –
  • Avslutad serie: –
  • Korta (-200): 2
  • Tegelstenar: 0

Tyckte bäst om:

96734367144221littlebee-201x3001320817

Tyckte minst om:

crossroads

Jorden runt-utmaning: 1 (”Elfenbenskusten”)
Må bra-utmaningen (0/08): – 
Lånade: 2 (The invention of Hugo Cabret och The firefly letters

TBR i februari

För ett tag sedan började jag hålla koll på hur länge mina böcker står olästa i hyllan. När ett år har passerat blir de officiellt hyllvärmare. Det vill vi undvika, så de böcker får gå före i kön (förutsatt att jag känner för att läsa dem förstås).

I februari 2013 köpte jag INGA böcker!! Tjoo-freakin’-hoo!

Men jag kan visa de böcker jag planerar att ta med mig till Tanzania :

fatimas hand97891271157989780613237529_large_the-perks-of-being-a-wallflower

Fatimas Hand (över niohundra sidor så förhoppningsvis lär jag inte bli utan något att läsa denna månad), Att ta sig upp när man är nere och The perks of being a wallflower.

Sen har jag påbörjat böcker som jag hoppas hinna läsa ut innan Tanzania. Om inte får jag väl antingen ta med (dvs The Ice Cream Girls) eller fortsätta när jag är tillbaka i mars.

hämta (1)9789100120474_200harry-potter517P7VppykL

The Ice cream girls (så jääääkla bra!), Du lär mig att bli fri, Harry Potter and the Philosopher’s stone (tredje omläsningen), Ape house

Olästa böcker i hyllan: 140

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

