bokhandlarn

Looking for Alaska (min första John Green-bok)

Lämna en kommentar

looking-for-alaska

Handling (från Goodreads):

Before. Miles ”Pudge” Halter’s whole existence has been one big nonevent, and his obsession with famous last words has only made him crave the ”Great Perhaps” (François Rabelais, poet) even more. Then he heads off to the sometimes crazy, possibly unstable, and anything-but-boring world of Culver Creek Boarding School, and his life becomes the opposite of safe. Because down the hall is Alaska Young. The gorgeous, clever, funny, sexy, self-destructive, screwed-up, and utterly fascinating Alaska Young, who is an event unto herself. She pulls Pudge into her world, launches him into the Great Perhaps, and steals his heart.

After. Nothing is ever the same

Kommentar:

Nu har jag läst min första John Green-bok. Och eftersom jag läste denna i november har jag ju faktiskt hunnit läsa en till. Recensionen till den andra kommer inom kort. Jag har bestämt mig för att läsa alla i ordning av utgivning. Men nu ska vi prata om Looking for Alaska.

Det här var verkligen inte någon besvikelse! Väldigt bra bok, väldigt bra. Wow-känslan var inte riktigt där dock, men sånt kan man inte alltid förvänta sig. Något otroligt irriterande dock var att jag de första kapitlen verkligen hörde John Green genom varenda mening. VARENDA. Följer man honom på YouTube så är man ganska familiar med hur han pratar. Det irriterande var inte hans röst, det irriterande var att jag inte kunde ta boken för var det var utan allt som sas var liksom ”John Green…. John Green… John. Green. JohnGreen. Johnny Grön”. Tillslut släppte det och jag lyckades läsa boken för vad det var. En bra bok med ett fantastiskt språk.

Jag måste sluta skriva recensioner så långt efter att jag läst boken för det är så svårt att gå in på detaljer. Men om man säger såhär, andra halvan av boken kom som en chock! Hade INTE väntat mig detta. Men jag gillade det, lite känslor är bara bra.

Betyg: 4 av 5!

Looking for Alaska av John Green| På Svenska: Var är Alaska |Antal sidor: 272|  Utgivningsår: 2005 | Förlag: HarperCollins| Från: min pappa april 2013

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

