bokhandlarn

Minirecensioner #2

Lämna en kommentar

6662883

The Wonderful Wizard of OZ (seriealbum) av L. Frank Baum, Eric Shanower, Skottie Young | Antal sidor: 216 | Utgivningsår: 2009 | Förlag: Marvel | Handling |

Kommentar: 

Det var inte alltför länge sen som jag läste boken så den var ganska färsk i minnet när jag läste seriealbument. ÄLSKADE denna version! Boken hade en massor med scener som inte fick vara med i filmen (vilket är förståeligt då de behövde tiden till sina awesome sånger), så det var trevligt att se dessa scener utritade. Och sååå vackert! Många karaktärer var inte ens i närheten av hur jag hade föreställt mig dem, men ger ju inte mig rätt till att bestämma hur allt ska se ut. Sånt förstår jag inte riktigt med filmer, när folk säger att de liksom inte ser ut som i deras huvud. Tankeläsning har inte blivit ”a thing” än så… Hur som helst. Supervackert, fina teckningar, och väldigt trogen boken istället för filmen.

Betyg: 4 av 5!

 

 

 

9499702

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson| Antal sidor: 404 | Utgivningsår: 2009 | Förlag: Pocketförlaget | Handling |

Kommentar: 

Hur härlig som helst och jag tror inte Ove kommer slå denna bok. Har inte läst den än, kan inte svära på det men jag TROR Allans historia är bättre.
Det var länge sedan en bok fick mig att skratta högt. Flera gånger. Allra mest tyckte jag om tillbakablickarna genom det senaste århundradet. Jag gillar hur Allan var helt immun mot både politik och religion och ändå hamnar i sällskap med alla möjliga världsledare och politiska sammanhang.
Jag rekommenderar verkligen boken, den är bra skriven, rolig och smart.

Betyg 4 av 5!

 

 

 

momo

Momo eller kampen om tiden av Michael Ende| German origional title: Momo oder Die seltsame Geschichte von den Zeit-Dieben und von dem Kind, das den Menschen die gestohlene Zeit zurückbrachte | Antal sidor: 318 | Utgivningsår: 1973 (min utgåva 2007)| Förlag: Berghs | Handling |

Kommentar:

Boken var söt, inte så mycket mer tyvärr. Jag älskar verkligen Den oändliga historien som film och jag har velat läsa boken hur länge som helst. Så eftersom denna bok är skriven av samma författare blev jag nyfiken. Hoppas verkligen den oändliga historien som bok är bättre än denna. Jag vet inte riktigt varför jag är så besviken på boken, kanske jag är för gammal? Fast det är ju inget argument, jag gillar massvis med böcker som är menade för 9-12-åringar. Antar att jag kommer spara denna tills mina småsyskon börjar läsa, de kanske gillar den mer.

Betyg: 3 av 5!

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

