bokhandlarn

An abundance of Katherines

Lämna en kommentar

1320817

Handling (från Goodreads):

When it comes to relationships, Colin Singleton’s type is girls named Katherine. And when it comes to girls named Katherine, Colin is always getting dumped. Nineteen times, to be exact. On a road trip miles from home, this anagram-happy, washedup child prodigy has ten thousand dollars in his pocket, a bloodthirsty feral hog on his trail, and an overweight, Judge Judy-loving best friend riding shotgun–but no Katherines. Colin is on a mission to prove The Theorem of Underlying Katherine Predictability, which he hopes will predict the future of any relationship, avenge Dumpees everywhere, and finally win him the girl.

Kommentar:

Detta är då min andra bok av John Green som jag läser och det tog mig ett tag att bestämma om jag tycker bäst om denna eller Looking for Alaska. Jag tror jag bestämt att denna är bäst. Alaska var väldigt bra den med och jag gillade verkligen karaktärerna, språket och handlingen, men denna var lite mer vass på de punkterna.

Det var inte direkt en sorglig historia vi hade att göra med denna gång, till skillnad från Looking for Alaska. Och John Green har än inte riktigt förstått konceptet med ”show, don’t tell” (jag antar att han har det nu), först säger Hassan (hans knasiga vän) något och precis efter så upprepar Colin det i sitt egna huvud för att typ förklara det vi nyss ”sett”, eller förstått.

Men trots det så tyckte jag verkligen om denna bok! Inte så mycket hända, men det var mer tankarna som Coln hade som jag tyckte mycket om, och han och Hassan som karaktärer. Jag har hört på några ställen att denna bok är sedd som en av de sämsta av John Green. Then I’m in for a treat när jag läser resten!

Betyg 4,5 av 5!

An abundance of Katherines av John Green| Antal sidor: 236|  Utgivningsår: 2006 | Förlag:  Speak av Penguin Group| Från: min pappa januari 2013

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

