bokhandlarn

Men det var ju inte såhär det skulle gå med läsningen!

Lämna en kommentar

Mitt personliga mål är att läsa en bok och lyssna på en ljudbok åt gången. Men vilket projekt det är! Lyckades precis få ner antalet drastiskt men nu är jag uppe i fem pågående böcker igen! Jag skyller på en sak; för många olästa böcker i hyllan. Jag försöker

  1. Läsa de böcker jag mest av allt vill läsa just precis nu
  2. Låna ljudböcker för att minska på bokantalet
  3. Läsa hyllvärmare som jag envisas med att jag vill läsa
  4. Läsa böcker som jag snart haft stående i ett år när månaden är slut
  5. Läsa mina evigt stående hälsoböcker

*

Frågan är varför är jag så stressad? Varför kan jag inte ta det lugnt och läsa en bok i taget? Tanken får mig att bli helt förvirrad. Vadå, kan man läsa en bok i taget? Hur är det möjligt? Har inte gjort det sedan jag var typ nio år. När jag var yngre hade jag tio böcker igång samtidigt och körde kapitelläsning och så bytte jag till nästa. Jag är inte mycket bättre nu.

De jag läser för tillfället är dessa:

9789172322226_large_nomad-en-personlig-resa-genom-civilisationerna_pocket  9789146221494_200_var-blev-du-av-bernadette  15703332

20210069789129677812_200

 

Nomad läser jag för att jag drog denna hyllvärmare från min lilla skål (ja jag kör också med skål) och den är väldigt bra. Var blev du av Bernadette? läser jag för att den blir hyllvärmare nästa månad. Den är också väldigt bra, helt utanför min comfort zone och helt underbar! Sen kunde jag helt enkelt inte vänta längre! A Corner of White är skriven av min absoluta favoritförfattare Jaclyn Moriarty och jag kan inte fatta att jag väntat så länge med att läsa den! Un Lun Dun började jag med i mars då den skulle bli hyllvärmare men den är på över 500 sidor och relativt seg… Nyckeln lyssnar jag på för att jag verkligen vill det!

Alla böcker är galet olika och jag blandar sällan ihop handlingar. Men jag vill ändå ta det lugnt med min läsning. Jag ska försöka, i och med maj, att ha EN pågående läsbok och EN pågående ljudbok. Kanske varannan vill läsa nu nu nu och varannan hyllvärmare? Wish me luck, nu ska vi ta det lugnt när vi läser och må bra av det!

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

