bokhandlarn

Lite omläsning

Lämna en kommentar

harry-potterJag är dålig på att läsa om böcker. Vilket jag märkt på senare tid. Jag hittar en massa böcker i min bokhylla som jag klassar som ”Before Goodreads”. Jag gick med i Goodreads i Januari 2011 och alla böcker i min hylla som jag läst innan dess finns det inga recensioner på från mig whatsoever. Däremot står de i min hylla för att jag älskade dem på ett eller annat sätt. Jag skänker böcker jag inte tyckte så bra om så fort sista ordet är läst.

När jag tittar på alla dessa ”before goodreads” böcker så känner jag lusten att läsa om de flesta av dem! Men jag är ingen sån där som läser om böcker speciellt ofta. Varför vet jag inte. Eller jo, det beror på att jag har så många olästa böcker som ”ska” läsas.

Dels vill jag läsa om samtliga böcker av Jaclyn Moriarty. Inte så bråttom nu dock för jag har en YA-version av hennes första och enda vuxenbok ”I have a bed made of Buttermilk pancakes” som jag inte läst, och så är hon aktuell med en trilogi (läser första boken). Men sen blir det omläsning! Vill även läsa om de tre första böckerna i serien Ingo av Helen Dunmore. Jag trodde nämligen det var en trilogi. Finns fem delar ute såg jag nu. So sue me, jag läste första 2006 när jag var på språkresa i England. ”Ursäkta hur dags går jorden under” av Peter Eriksson borde ALLA läsa för den är så härlig och bäst. Det har gått år sedan jag slog igen boken. To mention a few.

I februari läste jag dock om den första Harry Potter-boken för tredje gången. Eller ja, för andra gången för första gången var det ju ingen omläsning. Hela serien ska läsas om. Eftersom jag lagt en order på en HPbox på engelska så ska jag fortsätta så snart den arrive:ar. Jag mådde så bra av att få komma tillbaka to the favorite place of all time! Omläsning är härligt, man behöver det! Serier och filmer  (för att inte tala om musik!) kan man titta om och om och om på hela tiden, så varför inte böcker? Harry Potter and the Philosopher’s stone får såklart behålla sin femma även denna gång!

Så tänkte läsa om hela serien och successivt beta av omläsning av samtliga böcker i min hylla som jag känner för att läsa om. Bara vid sidan av de olästa böckerna lite fint sådär. Då kan man dessutom få lite recensioner på de orecenserade böckerna också.

Min första omläsning av Harry Potter and the Philosopher’s stone finns här.

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

