bokhandlarn

Läst i april

Lämna en kommentar

  1. Att ta sig upp när man är nere (en bok om depressioner) av Susan TannerJillian Ball 3/5
  2. Därför fastar jag av Ulla Sallert 3/5
  3. Livets skafferi 3/5
  4. Nomad av Ayaan Hirsi Alli 4,5/5

*

  • Svenska: 4
  • Engelska: –
  • e-bok: –
  • Seriealbum: –
  • Påbörjad serie: –
  • Fortsättning serie: 1 (Damernas detektivbyrå #5)
  • Avslutad serie: –
  • Korta (-200): 1
  • Tegelstenar: 0

Tyckte bäst om:

9789172322226_large_nomad-en-personlig-resa-genom-civilisationerna_pocket

 

Tyckte minst om:

Mycket mediokert denna månad men ingen tyckte jag illa om.

Jorden runt-utmaning: –

Må bra-utmaningen (2/8): 2 

article 9789127115798
Lånade: –

TBR i maj

För ett tag sedan började jag hålla koll på hur länge mina böcker står olästa i hyllan. När ett år har passerat blir de officiellt hyllvärmare. Det vill vi undvika, så de böcker får gå före i kön (förutsatt att jag känner för att läsa dem förstås). Eftersom jag behöver stressa mindre har jag nu ett nytt lässystem som gör att jag läser lite mer av glädje än av stress. Som det ser ut nu hade jag fem pågående böcker (nu nere i fyra). När jag har avslutat resterande får jag börja med en ny hög av fyra böcker (som jag läser EN I TAGET!)

Påbörjade böcker:

2021006 15703332 9789146221494_200_var-blev-du-av-bernadette 9789129677812_200

Un Lun Dun // A corner of White // Var blev du av Bernadette? // Nyckeln

Och övriga böcker jag planerar att läsa i maj:

Jellicoe-Road 13021713_O_1 6442769  hämta (21)

Jellicoe Road (månadens valda bok) // Det broderade hjärtat (månadens hyllvärmare) // Paper Towns (månadens randomvalda bok av mina vill läsa tio-i-topp) // Äkta vara (månadens utmaningsbok)

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

