bokhandlarn

TBR USA

Lämna en kommentar

Snart åker jag till USA. Tyvärr inte för att hälsa på mitt gamla universitet och vänner… Nu försöker jag få en bra övergång som visar att jag är glad ändå. För det är jag. Jag älskar att få prata Engelska, jag kommer att få gå runt en massa engelska böcker som jag länge velat ha men inte haft lust att köpa på internet (bokhandlare som jag är), och såklart the Cheesecake factory. De flesta borde ju känna till detta magical place nu på grund av Big Bang theory. Alltså. Alltså. Tyvärr går de ju bara dit och äter mat, men cheesecaken är helt gudomlig – i alla smaker man någonsin kan tänka sig. Jag riktigt tvingade mina amerikanska vänner att ta mig till närmsta factory (och mina internationella vänner att hänga på). Nu ska jag inviga familjen i detta mirakel.

Anyway, jag ska till USA. Istället för New York, Long Island blir det mycket mer söder, till Florida. Jag har vart i Louisiana och hjälpt till att bygga upp hus efter alla dessa Kathrinas och Ritas och nu-får-ni-sluta-förstöra-de-mest-fattiga-och-sårbara-människornas-hem orkaner, för vad gör man annars på sitt spring break, liksom?! Så det kanske är lite liknande miljö i Florida. Who knows.

Tänkte i alla fall visa de böcker jag har planerat att ta med.

Fysiska

hämta (18)  hämta (5)  7320740  alison wonderlan

 

Bland det enklaste jag gjorde på Long Island University i USA var att hålla mig hälsosam och träna regelbundet. Not what you expected? När man går på ett fint universitet där gym och matsalsbuffe ingår (visserligen i en tuitionfee som får en att vilja slita av sig håret) så är det inte speciellt svårt att bestämma sig för att undvika the ”freshman 15” och helt enkelt titta efter de mer hälsosamma alternativen och gå till gymmet som ligger fem minuter från sitt dorm. Plus att det blev dagliga promenader mellan alla byggnader. Som en vän sa ”It is impossible to eat healthy here” samtidigt som hon alltid gick raka vägen till Pizzan. Men nu ska jag inte studera på ett universitet. Så jag har med mig min lilla guidebok ”Ät rätt, lev längre”. Besvärlig customer? I do not freakin’ care, det är mitt liv det handlar om.

Sen sagorna. Alltså. Det hjälper inte att jag fashineras av sagor. Det hjälper inte att jag kan nästan alla Disneysånger utantill. Det hjälper inte att the Bookrat nyss haft Fairytale fortnight, och det hjälper inte att jag och Andreas sitter som fastklistrade framför Once Upon a Time. Hello retellings!!

Detta är de enda fysiska böckerna jag ska ha med, resten kommer faktiskt att få vara på min Kindle. Vilka de blir berättar jag i ett senare inlägg

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

