bokhandlarn

En allmänt skum dag

Lämna en kommentar

Alltså alltså alltså. Jobbet på bokhandeln idag var segare än vanligt. Släpade mig fram, hälarna gjorde ont och allt var bara segt. Men så kom en kund in.

Hen ”Duee… Kan jag byta den här boken? *Tar upp en faktabok jag inte känner igen (något trädgårds/veranda/hus-akigt)*

Jag ”Har du –”

Hen ”Jag har inget kvitto, jag vann den i Ica-Kuriren och min dotter tyckte inte om boken så jag tänkte att hon kunde byta till något annat, här är vinstbeviset”

Jag ”Jaha… okej… Det här är Akademibokhandeln

Hen ”Ja… Kan jag byta?”

Hen såg uppriktigt förvånad ut – som om tanken aldrig slagit hen – att vill man byta en vinst som man fått från Ica-Kuriren (vilket jag tvivlar starkt på att man får) så får man fråga dem.

Annars så har jag beslutat att ge upp en bok bara 48 sidor in (Alison Wonderland), vilket jag normalt inte gör, men aaah den var så… Nej säger jag bara. Tänkte att jag tittar in på Goodreads för att se om det blir bättre men alltså, den hade en average rating på typ 2!! (av nästan 900 ratings). Jag läste en del recensioner och det blir inte bättre. Men jag kommer att skriva om boken och varför jag beslutade mig för att ge upp den (förmodligen på nya bloggen, vilket tar oss vidare till nästa stycke)

Jag lyckades göra en design på Photoshop HELT själv!! TJOHO, börjar bli teknisk. Men jag behöver hjälp med en sak och syrran är inte hemma, så får glatt vänta några dagar till.

 

Författare: bokhandlarn

Dansande boknörd.

Kommentera

